Skip to main content
فهرست مقالات

تصویرسازی معاصر آمریکا

نویسنده:

(8 صفحه - از 130 تا 137)

کلید واژه های ماشینی : تصویرسازی ،تصاویر ،قلم ،کاغذ ،سیاه ،تصویرسازی معاصر آمریکا ،سیاه‌قلم ،هنری ،پایل ،خط ،فن ،طراحی ،کول ،سبک ،جوان ،سفید ،سیاه قلم ،انگلیسی ،آرایشی ،کار ،استعدادهای ،کاغذ سفید ،تصویرسازان آمریکا ،زمان تصویرسازی انگلیسی ،کار سیاه‌قلم ،کار در تصویرسازی قلمی ،استعدادهای تصویرسازی در آمریکا ،زمینه خیره‌کنندهء کاغذ سفید ،میان تصویرسازان آمریکا ،انگلیسی سالهای میانی قرن

خلاصه ماشینی:

"تصویرسازی‌ معاصر امریکا قسمت هشتم‌ مهرداد صدقی (به تصویر صفحه مراجعه شود) فصل هشتم سیاه قلم ترسیم قلمی راز و رمز ویژهء خود را دارد و کسانی هستند که درخشش خطوط سیاه را در مقابل کاغذ سفید بهتر از آرایش‌های رنگی می‌پسندند. گراورسازی از روی کار سیاه قلم سریع‌تر و ارزان‌تر انجام می‌گردد که‌ این خود عامل درجه دوم‌ است. حتی در آغاز کارش‌ گرایشهایی به مکاتب بریتانیایی داشت و در حقیقت بخش‌ بیشتر کارهای قلمی او متوجه ادبیات انگلیس و زمینه‌های‌ تاریخی بوده و بعدها که انتشارات هارپرز،او را برای‌ دریافت به‌موقع و صحیح اخبار به انگلستان فرستاد روشن‌ بود که او برای تشکیل زندگی به آنجا بازگشته است. تابلوی بوستون صحنه‌ای از کینگ‌آرتور بود و تزیینات کنگره هم گروهی از تصاویر (به تصویر صفحه مراجعه شود) تاریخی امریکا را دربرمی‌گرفت و این درحالی بود که‌ تصویرهای زیبای سیاه قلم او برای نمایشنامه‌های شکسپیر به‌عنوان بخشی از میراث هنری از نظر اهمیت،همپای‌ پرده‌های عظیم هارلیسبورگ و بوستون قرار داشت. ذهنیت او در کودکی با غوطه‌ورشدن در هفته‌نامه‌های انگلیسی که‌ مادرش برایش انتخاب می‌کرد به‌طور طبیعی با سبک کار کودکان رشد نمود و با کارهای آلبرشت دورر و هنرمندان‌ منبت‌کار آلمانی هم از لابلای کتابهای قدیمی آشنا گردید که متناسب با سلیقهء بزرگسالان بود. جالب‌توجه است که سارقین‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) ازیک نردبان ساده و طناب برای بیرون‌کشیدن این تابلوها از این موزه که گفته می‌شود بزرگترین مجموعه آثار ون گوگ(200 تابلو نقاشی و 500 اثر طراحی)را در دنیا نگهداری می‌کند و تحت‌تدابیر شدید امنیتی است استفاده‌ کرده بودند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.