Skip to main content
فهرست مقالات

تصویرسازی معاصر آمریکا

نویسنده:

(8 صفحه - از 130 تا 137)

کلید واژه های ماشینی : تصویرسازی، تصاویر، قلم، کاغذ، سیاه، تصویرسازی معاصر آمریکا، سیاه‌قلم، هنری، پایل، خط

خلاصه ماشینی: "تصویرسازی‌ معاصر امریکا قسمت هشتم‌ مهرداد صدقی (به تصویر صفحه مراجعه شود) فصل هشتم سیاه قلم ترسیم قلمی راز و رمز ویژهء خود را دارد و کسانی هستند که درخشش خطوط سیاه را در مقابل کاغذ سفید بهتر از آرایش‌های رنگی می‌پسندند. گراورسازی از روی کار سیاه قلم سریع‌تر و ارزان‌تر انجام می‌گردد که‌ این خود عامل درجه دوم‌ است. حتی در آغاز کارش‌ گرایشهایی به مکاتب بریتانیایی داشت و در حقیقت بخش‌ بیشتر کارهای قلمی او متوجه ادبیات انگلیس و زمینه‌های‌ تاریخی بوده و بعدها که انتشارات هارپرز،او را برای‌ دریافت به‌موقع و صحیح اخبار به انگلستان فرستاد روشن‌ بود که او برای تشکیل زندگی به آنجا بازگشته است. تابلوی بوستون صحنه‌ای از کینگ‌آرتور بود و تزیینات کنگره هم گروهی از تصاویر (به تصویر صفحه مراجعه شود) تاریخی امریکا را دربرمی‌گرفت و این درحالی بود که‌ تصویرهای زیبای سیاه قلم او برای نمایشنامه‌های شکسپیر به‌عنوان بخشی از میراث هنری از نظر اهمیت،همپای‌ پرده‌های عظیم هارلیسبورگ و بوستون قرار داشت. ذهنیت او در کودکی با غوطه‌ورشدن در هفته‌نامه‌های انگلیسی که‌ مادرش برایش انتخاب می‌کرد به‌طور طبیعی با سبک کار کودکان رشد نمود و با کارهای آلبرشت دورر و هنرمندان‌ منبت‌کار آلمانی هم از لابلای کتابهای قدیمی آشنا گردید که متناسب با سلیقهء بزرگسالان بود. جالب‌توجه است که سارقین‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) ازیک نردبان ساده و طناب برای بیرون‌کشیدن این تابلوها از این موزه که گفته می‌شود بزرگترین مجموعه آثار ون گوگ(200 تابلو نقاشی و 500 اثر طراحی)را در دنیا نگهداری می‌کند و تحت‌تدابیر شدید امنیتی است استفاده‌ کرده بودند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.