Skip to main content
فهرست مقالات

انتظار

(2 صفحه - از 158 تا 159)

کلید واژه های ماشینی : مارپیچ‌های افقی درخت زندگی تصویر، کلیمت، انتظار، کلیمت تابلوی انتظار، تزئین، استوکله Adolphe Stoclet، درخت زندگی تصویر اسرارآمیز زن، مارپیچ‌های، ترکیب‌بندی مثلث گونه، زن، تصویر، فضایی، اتاق غذاخوری خانه آدولف استوکله، تصویر زن، مارپیچ‌های زمینه، لعاب و شیشه‌های رنگی، بازی مارپیچ‌ها، استفاده قرارگرفته، زمینه‌هایی طلایی و آراسته، مواد گوناگونی از قبیل فلز، پردهء اول، زمینه، زوایای پنهان زندگی، رنگی مورد استفاده، بیان مفهوم

خلاصه ماشینی: "انتظار L?ATTENTE KLIMT GVSTAV برای کلیمت،زمینه فقط در حکم یک فضا یا سطح نیست‌ که روی آن پردهء اول کارش را پیاده کند،بلکه جزیی از ترکیب و ساخت تابلو است که در بیان مفهوم آن،سهم‌ دارد. نوع تزئین برحسب جایگاه آن تغییر می‌کند،اما نقش‌ آن یکی است:نقاشی‌های رنگ و روغن دارای زمینه‌هایی‌ طلایی و آراسته به موتیف‌های تزئینی و سمبولیک هستند؛ در تزئین تابلوی la Frise Beethoven که با سنگهای‌ نیمه‌قیمتی و کاشی‌های استوکله که برای اتاق غذاخوری‌ خانه آدولف استوکله Adolphe Stoclet در بروکسل ساخته‌ شد مواد گوناگونی از قبیل فلز،لعاب و شیشه‌های رنگی‌ مورد استفاده قرارگرفته و بدین‌سان تابلو به تصویری با مایه‌های بیزانسی مبدل شده است. مارپیچ‌های افقی درخت زندگی تصویر اسرارآمیز زن را که به یک سالومهء Salom درحال چرخش می‌ماند،به‌ طرف خود می‌کشند؛در مثلث‌های روی لباس او نیز می‌توان حضور نگران‌کنندهء چشمهایی را دید که به‌ گونه‌ای باصلابت به ما می‌نگرند. زمانی که کلیمت تابلوی انتظار را اجرا می‌کند،فروید Freud زوایای پنهان زندگی جنسی انسان را می‌کاود و ونینگر Weninger درپی ژرفایابی اسرار وجود زن است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.