Skip to main content
فهرست مقالات

واژگان زیبایی شناسی پوستر، اعلان یا آگهینه و تاریخ پیدایش آن

نویسنده:

(4 صفحه - از 58 تا 61)

کلید واژه های ماشینی : واژگان زیبایی‌شناسی پوستر، آگهی، هنر، آفیش، فیلم، سینما، آگهینه و تاریخ پیدایش، طراحان اعلانهای نمایش و سینما، نمایش، طراحی

خلاصه ماشینی:

"همینطور اعلان باید طوری باشد که حتی‌ اگر در میان اعلانهای دیگر قرار گرفته باشد چشمها را به سوی‌ خود بکشد،لذا برای هنرمند این پرسش شگفت را مطرح سازد که‌ اثر را باید چگونه ساخت که در میان آنچه که اطراف آن قرار می‌گیرد،و اغلب موارد پیش‌بینی نشده است،خود را نشان دهد و بنمایاند. برای اینکه که این اتفاق در جای خود رخ دهد،هنرمندان‌ روشهای زیر را به کار می‌گیرند: الف:اعلان را طوری طراحی می‌کنند که بسرعت و آنی قابل درک‌ باشد؛به کمک یک طراحی بسیار ساده و حتی ساده شده،به شکلی‌ که یک اندیشه دست یافتنی را مصور سازد. البته در این میان یک مورد استثنایی برای نمایشها و فیلمهایی که‌ بوسیله کارگردانان و هنرمندن تراز اول ساخته شده و در ساخت‌ آنها به جنبه‌های هنری شان بیشتر توجه شده،وجود دارد:اعلان‌ اینگونه نمایشها یا فیلمها اغلب توسط هنرمندان شناخته شده و مشهور در جامعه،طراحی و اجرا می‌شود؛زیرا مخاطبان اینگونه‌ آثار نمایشی و صحنه‌ای،به‌طور معمول،قشر هوشمند و هنر دوست جامعه هستند و هدفشان از دیدن اثر،تنها گذران وقت‌ نیست و توقعات هنری آنان نیز لحاظ می‌شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.