Skip to main content
فهرست مقالات

از ادگار آلن پور تا پل والری

مترجم:

نویسنده:

(6 صفحه - از 68 تا 73)

کلید واژه های ماشینی : پو ،شعر ،والری ،شاعر ،بودلر ،انگلیسی ،پل والری ،فرانسه ،خواننده ،قصه‌های ،نفوذ ،درونمایه ،نظریه ،زبان ،هنر ،نظریه شعر ،فکر ،مالارمه و والری ،شاعر فرانسه در آثار پو ،نفوذ شعر و نظریه‌های شعری ،آثار ،آثار پو ،باور ،نظریه‌های شعر شاعر آمریکایی ،خواننده شعر هم‌چنین قصه‌هایی ویژه ،نوشتن شعر ،شعر پو ،مالارمه و والری اشعار ،شاعر فرانسه ،درونمایه شعر

خلاصه ماشینی:

"ما«پو»را انسانی می‌دانیم که در شعر و در برخی‌ انواع نثر تفنن می‌کند بدون اینکه سر آن داشته باشد که کاروبار و حاصل کاملا خوبی از هر یک از این‌ انواع بوجود آورد ولی آن خوانندگان فرانسوی آثار پو یعنی بودلر،مالارمه و والری از تنوع شکل بیان‌ او به هیجان آمدند زیرا وحدتی اساسی در آن یافتند یا فکر کردند یافته‌اند در حالی که در صورت لزوم‌ تصدیق می‌کردند که بیشتر ساخته‌های«پو»بدون‌ انسجام و اتفاقی است و مدیون محیط فقر، درماندگی و تحولات ناگهانی. شاعر«غراب»را«با حرارت و نترس» oN nevarC خطاب می‌کند و این خطاب جز به علت نیاز مبرم برای قافیه‌سازی با کلمه nevaR ،کاملا زاید است و این تسلیم به‌ الزام‌هایی است در ناچار شدن به قافیه سازی که‌ اطمینان دارم مالرب ebrehlaM هیچ شکیبایی در برابر آن نمی‌توانست داشته باشد و هم‌چنین درباره‌ این شعر همیشه حتی پسر بچه‌ای مدرسه‌ای نیز بیان‌ مطالبی از این دست را تأیید نمی‌کند: متفکرانه سرم را روی ناز بالش مخمل که نور چراغ بر آن می‌درخشید تکیه داده بودم اما افسوس‌ که دیگر سر دلبر من روی آن نازبالش مخمل کبود نمی‌خفت آه،هرگز... گفته«پو»در زمینه«وحدت تأثیر شعر کوتاه»، مقدمه تسلای عظیمی برای شاعرانی فراهم آورد که‌ همچون او قادر به سرودن شعر بلند نبودند و ما باید تشخیص دهیم که مشکل نوشتن شعر بلند،صرفا مشکل نیرومندی و قدرت بنیه شخص شاعر نیست‌ بلکه ممکن است با شرایط دوره‌ای که شاعر خود را در آن می‌یابد،پیوند داشته باشد و آنچه«پو» ناچار است درباره این موضوع بگوید در کمک به‌ ما در فهمیدن دیدگاه شاعرانی که می‌گویند نوشتن‌ شعر طولانی ناممکن است،روشنگر است."

صفحه:
از 68 تا 73