Skip to main content
فهرست مقالات

دوره کلاسیک ادبیات آلمان

مترجم:

(5 صفحه - از 18 تا 22)

کلید واژه های ماشینی : گوته ،شیلر ،ادبی ،کلاسیک ،درام ،اشعار ،ایفی ژنی ،فاوست ،کتاب ،دورهء کلاسیک ادبیات آلمان ،تراژدی ،سفر ،شخصیت ،هنر ،کلاسیک ادبیات آلمان ،یونان ،نمایش ،مرگ ،سفر گوته به ایتالیا ،قالب ،آفرینش ،زیبایی ،یونان باستان ،شاعر ،عشق ،شیلر چهره‌های برجستهء دورهء کلاسیک ،مضمون ،ایفی ژنی یونانی ،اثر ،انسان

خلاصه ماشینی:

"کتاب«نغمه‌های رومی»[ Romische Elegien ] مجموعه‌ای دربردارندهء بیست شعر است که گوته پس از سفر به ایتالیا سرود و اغلب این اشعار را به سال 5971 در مجلهء«هورن»[ Die Horen ](که شیلر آن را منتشر می‌کرد) چاپ نمود. دنیای نوگرا که از وجود خدایان تهی شده است،با جهان افسانه‌های اساطیری‌ یونان برخورد می‌کند و احترام به خدایان در دورهء روم و یونان‌ باستان،در عصر نوگرایی اجبارا به علاقه و تمایل به خدایان‌ تبدیل می‌شود: «آری،بازگشتند و تمامی زیبایی و شکوه را با خود بردند، تمامی جلوه‌های تاریک و روشن زندگی را و برای ما هیچ نماند،جز سخنی بی‌روح». این کتاب شامل کمابیش‌ یکهزار قطعهء ادبی هجوآمیز بود:«تنها چنانچه اندکی تخیل، مزاح،عاطفه و قدرت داوری داشتی،به واقع چیز زیادی برای‌ ویلاند[ Wieland ]و لسینگ‌[ Lessing ]بودن کم نداشتی!» گوته و شیلر در همان سال کتاب مشترک دیگری به نام«سال‌ منظومه‌ها»[ Balladenjahr ]منتشر کردند و موضع انتقادی‌ خود را در این کتاب نیز حفظ کردند. کتاب بعدی شیلر به نام«دوشیزهء اورلئان» [ Die Jungefrau von Orleans ]یک تراژدی تخیلی در پنج‌ پرده است:به یوحنا فرمان می‌رسد که باید برای نبرد با انگلیسیها به سپاه فرانسه ملحق شود اما پذیرش این تکلیف برای‌ یوحنا که دلباختهء یکی از فرماندهان انگلیسی است بسیار دشوار می‌نماید. شیلر در مقالهء«پیرامون‌ استفاده از گروه کر در نمایش تراژدی»دلایل این کار را چنین‌ توضیح می‌دهد: «در تراژدیهای کهن که موضوعات‌[،]محدود به خدایان، قهرمانان و پادشاهان بود،گروه کر تنها به عنوان یک همراه‌ حضور داشت،اما در تراژدی نوین گروه کر خود یکی از اجزای‌ اصلی اثر هنری به شمار می‌آید که به ساخت منظومه کمک‌ شایانی می‌کند»."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.