خلاصه ماشینی:
"مفهوم دولت در کشورهای اسلامی در مقایسه با کشورهای غربی، از لحاظ مفهومی اساسا متفاوت از ارتباط واحدهای حکومتی و جامعه را به ذهن متبادر میکند،بحران مشروعیت سیاسی در دنیای اسلام،از جانب بسیاری از نویسندگان و تحلیلگران رسانهای به دلیل تأکید آنها بر تجزیه و تحلیل نهادهای شکلی،سکولار و سیاسی،به عنوان دولت،احزاب سیاسی،نهادهای بروکراتیک و پارلمانگرایی مدرن و زیر ساختهای *گزینش رسانههای غربی و به تصویرکشیدن جنگ خلیج فارس،بوسنی،جنگ عراق علیه ایران و اختلاف اعراب و اسرائیل به عنوان منابع عمده خبری،نمونههای بارزی از تعصبات غرب در مقابل حاکمیت اسلام است.
آیا شبکههای اطلاعاتی جدید که در حال حاضر ایجاد شده است،بر اتخاذ تفکر عقل گرایی نوین که به واسطه آن مسایل اجتماعی به عنوان مسایل فنی تلقی میشود و متخصصین جایگزین آحاد مردم شدهاند، تأثیر گذارده است؟آیا تکنولوژیهای اطلاعاتی جدید،تصمیم گیری تمرکز گرایانهتر و انشعابات اجتماعی را تشویق میکند و فردگرایی خشن را جایگزین مفهوم زندگی اجتماعی میکند؟آیا جامعه اطلاعاتی در مورد موقعیتی هست که تغییرات کیفی در اشکال سنتی ارتباطات ایجاد کند و ساختارهای اجتماعی را تغییر دهد و آیا این ساختارهای جدید به نوبه خود نیاز به اصول جدید اخلاقی هدایتگر دارد؟سؤال اصلی در عصر جدید ارتباطات و فرهنگ این است که چه کسی کنترل کننده توزیع اطلاعات است و این برای چه قصد و هدفی صورت میگیرد؟این اخلاقیات و شکل و اسلوب ارتباطات،نه جنبههای فنی و ابزاری بلکه با تاکید بر تعاملات انسانی و سیستمهای اخلاقی است که تعیین کننده میزان دستاوردهای هر نظم نوین نوظهور خواهد بود.
nA cimalsI esnopseR ot msilairepmI : lacitiloP dna suoigileR , sgnitirW fo deyyaS lamaJ niD-la inahgfA-la ,2 dn yelekreB."