Skip to main content
فهرست مقالات

ارتباطات، سنت و مدرنیسم

مصاحبه شونده:

(3 صفحه - از 48 تا 50)

خلاصه ماشینی:

"با توجه به تحقیقات‌ ارزنده‌ای که شما در کتاب«گذر از نوگرایی»در این مورد،به رشته تحریر در آورده‌اید،تلفیقی از این‌ دو را چطور برای کشور ما و کشورهای اسلامی‌ ترسیم می‌کنید؟ *ما بازی را می‌بازیم وقتی از اینجا شروع‌ می‌کنیم و می‌گوییم مدرنیسم درست بر عکس سنت‌ است!باید ما اول فکر کنیم که سنت می‌تواند خودش یک محرک باشد،بنابراین به عقیده من‌ خیلی از کارهایی که ما می‌گوییم اسلامی،خود مدرن است. *دروازه‌های باز موقعی خوب است که‌ دربان‌ها مساوی باشند،جاده‌ها هم برابر باشد وقتی‌ شما دروازه را باز می‌کند مثل مسابقه یک گاری با یک جت است،این‌ها که با هم جلو نمی‌روند بنابراین هر کسی که قدرت دارد،هر کسی که پول‌ *اگر می‌خواهیم روزنامه‌ها و مجله‌های شهرستان‌ها را توسعه‌ بدهیم باید از مساجد و حسینیه‌ها و مراکز سنتی شروع‌ کنیم،چون مراکز سنتی نه تنها هیچ مغایرتی با رسانه‌های جدید ندارند،بلکه به آنها مشروعیت هم‌ خواهند داد. کمپانی‌های بزرگ بل آن‌ موقع یک سیستم‌های بزرگ بود و یک بل‌ سیستم‌های کوچک،این خیلی جالب بود چون‌ رایتی آنتی انحصار خصوصی تلفن را در دو دهه در آمریکا در اختیار داشت،به این جهت بود که آمریکا یواش یواش از جنبه تکنولوژی عقب می‌افتاد،برای‌ اینکه فکر می‌کرد چون یک کمپانی بزرگ دارد این‌ کار را می‌کند،اگر اینها را بشکنند،جنبه تحقیقات‌ و رقابت بوجود می‌آید،این موقعی رخ داد که آقای‌ ریگان سر کار بود و خانم تاچر هم در انگلستان. نیستند دلال‌های جهانی که حالا بوجود آمده‌اند،این دلال‌ها صاحبان کارخانه‌ها نیستند (به تصویر صفحه مراجعه شود) خریدار هم نیستند،تمام کار اینها این است که به‌ شماها،دولت‌ها و کارهای دیگر تبلیغ کنند که این‌ به سودتان هست."

صفحه:
از 48 تا 50