Skip to main content
فهرست مقالات

«بامداد خمار» و خماری ادبیات پیشرو

نویسنده:

(4 صفحه - از 100 تا 103)

کلید واژه های ماشینی : بامداد خمار، مبتذل، حوزهء احساسات شخصی وارد اندیشه، ابتذال، کلیشه، هنر و ادبیات، واژه‌ای، ادبیات پیشرو، قضاوتهای، پایداری و خودداری، معنی، معنی فرهنگ معین شکل، فرهنگ معین، معیارها، دختری اثیری، قضاوتها از حوزهء احساسات، منتقدان، استواری و پایداری، نیازمند تعاریف دقیق، مثال، تعاریف دقیق و ملاکها، مردم، احساسات و پسند شخصی، حوزهء اندیشه، احساسات قضاوت، شکل، کلیشه‌ای بیش، لغزش کوچک، تغییر شکل، حوزهء کار

خلاصه ماشینی: "بر اساس این معنی،چگونه باید متوجه شویم که فرد،فیلم، داستان و یا هر چیز دیگری پیش پا افتاده،بی‌قدر،پست و در نهایت مبتذل است؟آیا معیارها و ملاکهای مشخصی برای‌ سنجش آثار و رفتار افراد داریم؟آیا این معیارها و ملاکها عمومی‌اند یا فقط بر اساس احساسات و پسند شخصی و یا حتی‌ شاید بر بنیان معنی فرهنگ معین شکل می‌گیرند؟! اما همین مناسب‌ترین زمینه(هنر و ادبیات)در عین داشتن چنین ویژگی بزرگی،یک لغزش کوچک‌ نیز دارد که به نوبه خود می‌تواند بزرگ باشد. ابتذال نیز چنین است؛تا زمانی که قضاوتهای ما فقط در حوزهء احساسات شخصی صورت می‌گیرند،مهم نیست‌ چه چیزی و چه کسی را مبتذل می‌دانیم،(این،البته ازلحاظ شخصیتی مهم است. اما همین که این قضاوتها از حوزهء احساسات شخصی وارد اندیشه شد،نیازمند تعریفی دقیق از«ابتذال»هستیم تا ملاکها و معیارهایمان را مشخص کند. احساسات شخصی زمانی وارد حوزهء اندیشه می‌شوند که‌ تصمیم بگیریم در گروهی چون جامعه،نظراتمان را برابر نظرات‌ دیگران قرار دهیم."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.