Skip to main content
فهرست مقالات

مرد مصور

نویسنده:

مترجم:

(4 صفحه - از 52 تا 55)

کلید واژه های ماشینی : فیلم ،فیلمنامه ،موبی دیک ،داستان ،ملویل ،سینما ،رمان ،شکسپیر ،بازنویسی ،تروفو ،کتاب ،ایهب ،موبی دیک کار ،ری برادبری ،دیدن ،زیبا ،چیزهایی ،دیدن فیلم ،دیدن فیلم به سینما ،فیلم می‌تواند فیلمنامه ،داستان کوتاه ،کار ،زندگی ،فیلم تروفو ،خوب ،فیلمهای ری ،صفحات فیلمنامه ،کتاب ملویل ،همهء ،دیدن چیزهایی

خلاصه ماشینی:

"من قبول کردم و به‌ آنها گفتم با شما یک معامله می‌کنم،من فیلمنامه را در دو نسخه یکی برای شما و دیگری برای خودم در سی صفحه که تمام حالات و برخوردها در آن قید شده‌ باشد تنظیم می‌کنم و تحویل می‌دهم. اما این کار نتیجهء موفقیت‌آمیزی نداشت زیرا پس از دیدن‌ واضح هیولا دیگر تماشاگر از دیدن آن نمی‌ترسید چون می‌فهمید که آدم‌واره‌ای‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) بیش نیست. استودیو به من نگفته بود که قرار است این فیلم سه‌بعدی باشد. نکتهء خاصی در همهء تراژدی‌ها هست،به‌خصوص در تراژدی‌های بزرگ،و این نکته آن است که مردم‌ به‌راحتی آنچه را شما به آنها نشان می‌دهید قبول نمی‌کنند و خواهند گفت:«آه‌ نه،دیگه خیلی از موضوع پرت شده!خیلی مسخره‌اس!» دو یا سه سال قبل با دیدن فیلمی براساس نمایشنامه اونیل درس بسیار خوبی‌ آموختم. نمایشنامه را به سوی او پرت کردم و گفتم:«بگیر،فکر کنم تمام شد»!او آن را خواند و گفت: «خدای من،ری!این همان چیزی است که می‌خواستیم». 6691:فارنهایت 15487 در این فیلم چیزهایی وجود دارد که کار من نیست اما در حقیقت جوهر وجود من‌ است که به دست تروفو بسط و گسترش یافته است. تروفو دو سه سالی بود که در نظر داشت از این داستان فیلم بسازد اما سرمایهء لازم‌ را نداشت. گفتم:«حالا که زمینه و منظره‌ای به این زیبایی دارید،راهرو و علفزار دارید،صحنه‌ای‌ را در فیلم بگنجانید که در آن دوربین مثل گربه در دیروقت شب آرام به درون خانه‌ بخزد و نشان بدهد که همه کس و همه چیز خفته است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.