Skip to main content
فهرست مقالات

نگاه کوتاهی به موسیقی ایرانی از منظر تفکر

(8 صفحه - از 134 تا 141)

کلید واژه های ماشینی : موسیقی ،موسیقی ایرانی ،معنی ،القاء ،فکر ،حالت ،موسیقی ایرانی از منظر تفکر ،تفکر ،تکنیک ،هنر ،نفسانی ،القاء حالات معانی ،تصنیف ،موسیقی بزمی ،کیفیات ،روحی ،اسلام ،موسیقی مذهبی و موسیقی بزمی ،گوشه‌ها ،توجه القاء حالات معانی ،رشد ،رنگ ،کیفیات مذموم نفسانی ،خوب ،رشد کیفیات مذموم نفسانی ،موسیقی سنتی ،انواع موسیقی ،احساس ،موسیقی شرق جنبه رشد روحی ،ارتباط

خلاصه ماشینی:

"بعد این چهار مضرابها هم در موسیقی ما مانند چهار مضراب‌ همایون پس از گوشه‌های اولی یا قبل از همه گوشه‌ها اجرا می‌شود و همچنین چهار مضراب نوا به هیچ وجه چنین‌ حالتی را القا نمی‌کنند و کاملا حکایتگر همان موسیقی‌ بهجت‌انگیز و موسیقی بزمی ممدوح هستند اما چهار مضرابهای دیگر که در خارج از کتب ردیف یا خارج از قطعاتی که ردیف‌دانان قدمای ردیف‌دانان موسیقی‌ ایران نواخته‌اند وجود دارد و اجرا می‌شود القا کننده همان‌ حالت مذموم گفته شده می‌باشد موسیقی‌های فعلی که‌ تصنیف می‌شود و در بازار و در مجامع عمومی ایران حاضر، استفاده می‌شود به طور کلی شامل چند بخش می‌تواند تلقی‌ شود با توجه به صحبت‌هایی که در اول بحث گذشت‌ موسیقی‌های فعلی بخش اندکیش از روی تفکر است نه به این‌ معنی که تمامی آنها مطلقا بی‌ربط بافکر باشد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.