Skip to main content
فهرست مقالات

نوا و نما (مصاحبه با دنی الفمن: یک آهنگ ساز فیلم سعی دارد با حفظ الگوی شخصی به روح کارگردان نفوذ کند

مصاحبه شونده:

مترجم:

(8 صفحه - از 160 تا 167)

کلید واژه های ماشینی : فیلم، موسیقی، الفمن، موسیقی فیلم، آدامز، آهنگساز، قطعه، آهنگ‌ساز فیلم سعی، کار، ذهن

خلاصه ماشینی:

"د. آدامز:اگر چند سال پیش از شما سؤال کرده بودم آیا انجام 5 پروژه در یک سال برایتان امکان‌پذیر است،فکر می‌کنید چه جوابی داشتید؟ مصاحبه با دنی الفمن آهنگساز فیلم یک آهنگساز فیلم سعی دارد با حفظ الگوی‌ شخصی به روح کارگردان نفوذ کند. الفمن:نه خیلی زیاد،چرا که من ناچار بودم تا این‌ کار را در شرایطی خاص و در مدت زمانی اندک انجام دهم و در ضمن باید همواره بدین نکته نیز متوجه می‌کردم که یک تم‌ بسیار معروف در ابتدا،میانه و انتهای فیلم‌[تم فیلم مأموریت‌ غیرممکن ساختهء آدام کلایتون و لوی مولن‌]وجود دارد و من‌ ناچارم تا موسیقی متن را در کنار آن جای دهم؛امری که‌ خود بخود حالت رقابتی را بوجود می‌آورد و من نمی‌خواستم‌ تا فاصلهء زیادی بین این دو وجود داشته باشد. بنابراین کار شبیه بازی با یک پازل شده بود و من به خودم می‌گفتم: «خب من سه بخش را باید در نظر بگیرم آغاز،میانه وانتها و در این بین حدود 62 دقیقه به موسیقی من اختصاص دارد که‌ باید تکه‌های پازلم را در نقاط مختلف این 62 دقیقه قرار دهم‌ تا بتوانم تمام آن را پوشش داده باشم، البته نه به صورت ممتد بلکه دو ثانیه در یک قسمت فیلم،پنج ثانیه در قسمت دیگر و به همین ترتیب. به همین دلیل عدم در اختیار داشتن آن،عرصه را واقعا بر من تنگ کرده بود و ناچار بودم،تا قطعات موسیقی را به‌ تبع اصلی تنظیم کنم،چرا که اگر پس از گذشت 15 یا 30 دقیقه از شنیدن ملودی شما موفق نشدید برای بیننده‌ سیر ملودی را مشخص نمایید،کار خود را درست انجام‌ نداده‌اید."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.