Skip to main content
فهرست مقالات

جز شرقی

(4 صفحه - از 162 تا 165)

کلید واژه های ماشینی : موسیقی ،موسیقی هند ،هندی ،نوازنده ،گیتار ،راوی شانکار موزیسین هندی ،موسیقی کلاسیک هندی ،راگا ،سبک ،آلبوم ،سندرز ،شرقی ،نوازندگان غربی موسیقی هندی ،راوی شانکار ،فلوت ،می‌نوازید ،غربی ،یادگیری موسیقی کلاسیک هندی ،موسیقی کلاسیک شمال هند ،موزیسین ،اجرای موسیقی کلاسیک هند ،موسیقی هندوستانی ،جدی ،بررسی تأثیر موسیقی هند ،موزیسین‌های هندی ،تأثیر موسیقی هندی در غرب ،سبک موسیقی ،یادگیری موسیقی هندی ،راوی شانکار در دفترچه آلبوم ،موسیقی غربی

خلاصه ماشینی:

"هر چند موسیقی تأثیر پذیرفته از موسیقی هند برای‌ نخستین بار توسط جورج هریسون-یکی از اعضای گروه‌ بیتل‌ها-و در پی اقامت او در هند و نزد راوی شانکار، در اواخر دههء 60 در غرب مطرح گردید،اما باید پذیرفت که‌ موزیسین‌های آوانگارد و هنرمندان جز از مدتها پیش لذت و تنوع موسیقی کلاسیک هندی را کشف کرده بودند چرا که‌ موسیقی غربی پتانسیلی را در موسیقی هند یافته بود که‌ در هیچ منطقه دیگری از جهان یافت نمی‌شد. یک نوازنده ممکن است تمامی المان‌های یک راگا خاص را اجرا کند در حالیکه حس کاملا نادرستی داشته است‌ و برای همین این آخرین آلبوم من به عنوان نوازنده/آهنگساز خواهد بود چرا که هر چقدر در اجرای قطعات هنر و دقت‌ به خرج داده باشم،هنوز موزیسین‌های هندی استادان این‌ سبک به شمار می‌روند. چنین دیدگاهی به نظر سندرز شاید از این بابت باشد که‌ تفکر آمریکایی همواره با موسیقی هند به عنوان یک سبک‌ کاملا بدون کلام (Instrumental) برخورد کرده،در حالیکه‌ آوازخوانی با تمام پتانسیل آن برای بداهه‌خوانی و ابداعات‌ شخصی رکن اصلی و مرکزی موسیقی هندی است. سندرز،که حدود 20 سال به یادگیری موسیقی‌ کلاسیک هندی پرداخته،معتقد است که همچنان باید (به تصویر صفحه مراجعه شود) به یادگیری ادامه دهد و فیل اسکارف در این باره می‌گوید: برای یک شنونده عادی،درک لایه‌های عمیق موسیقی سالها به طول خواهد انجامید و به گوش دادن و حضور مستمر در کنسرتها نیاز دارد و عامل مهم دیگر،همانا پیش زمینه‌ فرهنگی اوست."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.