Skip to main content
فهرست مقالات

آیا موسیقی آمریکای لاتین به نوع ناسیونالیسم متعالی وفادار خواهد ماند؟

نویسنده:

مترجم:

(6 صفحه - از 170 تا 175)

کلید واژه های ماشینی : موسیقی، پیانو، آهنگ، برزیلی، پیانو فورته و ارکستر، آهنگساز، ویلا، پیانو فورته، مکزیک، ارکستر

خلاصه ماشینی: "کوروی‌ شماره 10(1926)تلفیق و پیوند عناصر برزیلی را مجسم‌ می‌دارد که برای ارکستر بزرگ(شامل ادوات ضربی برزیلی و موسیقی در جهان ترجمه:همایون نوراحمر گیلبرت چیس Gilbert chase ) آیا موسیقی آمریکای لاتین‌ به نوع ناسیونالیسم‌ متعالی وفادار خواهد ماند؟ کر تصنیف شده است و خوانندگان آواز توده راسگا اورکوراچائو Rasga o Coracao یا«قلبم را پاره کن»را با کلماتی که تلفظی سرخ پوستی دارد را ارائه می‌دهند. در 1948 شیوه دوازده پرده‌یی را در موسیقی خود آغاز کرد، اما وقتی در 1948 دولت فرانسه کمک هزینه تحصیلی به او داد این شیوه را رها کرد و در پاریو با نادیابولانژه Boulager Nadia آهنگساز فرانسوی به تحصیل پرداخت که‌ مهمترین نمونه آثار ناسیونالیستی او سنفنیهای چهارم و پنجم،نخستین کنسر تو پیانو،و کوارتت سوم سازهای زهی‌ است. وقتی ویلا-لوبوس آثار خود را در جوانی‌ تصنیف می‌کرد،کارلوس شاوز در نزد برادرش و دو معلم‌ دیگر موسیقی آموخت،اما بعد به اروپا و نیویورک سفر کرد تا تجربه بیشتری در موسیقی به دست آورد. مله سیو مورالس Melesio Morales (1833-1908) یکی دیگر از آهنگسازان مکزیکی است که در مکزیکوسیتی‌ تحصیل موسیقی کرد و چند انجمن موسیقی در آنجا بنیان‌ نهاد و 1880 مدیریت کنسرواتوار مکزیک را بر عهده‌ گرفت:اپرای رومئو و ژولیت براساس نمایشنامه شکسپیر، کلئوپاترا،مسیح و دیگر آثار کلیسایی از جمله دو کانتات‌ از مصنفات این آهنگسازند. خوزه پومار Jose Pomar (متولد 1880)آهنگساز دیگری از مکزیک است که تا 48 سالگی تحصیل موسیقی‌ نکرد،اما از این پس یکباره تکنیکهای مدرن موسیقی را تجربه‌ کرد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.