Skip to main content
فهرست مقالات

ماشو: موسیقی دانش خندیدن، آواز و رقصیدن

(6 صفحه - از 18 تا 23)

کلید واژه های ماشینی : ماش، موسیقی، فرانسه، نتهای، هنر، شعر، کلیسا، قرن چهاردهم، آهنگساز، موسیقی دانش خندیدن

خلاصه ماشینی: "موانع زیادی برای شناخت و درک ماشو وجود دارد که می‌توان به عنوان مثال به محدودیتهای درک امروز ما از موسیقی قدیم اشاره کرد و در مقایسه بین موسیقی با ادبیات‌ و هنر قرن چهاردهم،موسیقی آن دوره ارزش کمتری در دنیای مدرن و تجاری ما پیدا کرده است که دلایل آن تنها احیتاجر موسیقی به اجرا کننده و اینکه مسیقی بطور گسترده‌ای غیر قابل درک تراز زبان نوشتاری یا هنرهای‌ بصری است،نمی باشد بلکه ما اغلب فراموش می‌کنیم که‌ برخلاف مجسمه‌سازی،شعر یا معماری،موسیقی بعد از روم یونان مظلوم واقع شده است و شهرتش در قرون‌ وسطی نسبت به هنرهای دیگر تضعیف شده است. اکثریت موسیقی قرن سیزدهم به‌ تقسیمات زمانی سه‌تایی محدود شده بود(وقتی ضربها به‌ گروههای سه‌تایی نت تقسیم می‌شوند)اما در زمان ماشو جستجویی برای یافتن یک سیستم جدید جریان داشت که‌ درنت‌نویسی آهنگسازان امکان استفاده از زمان دوتایی به‌ همان میزان آزادی عمل را داشته باشند و حتی قادر باشند تقسیم‌بندی سه‌تایی و دوتایی را با همدیگر بکار ببرند. نتایج بدست آمده تا این زمان به دلیل سبک موسیقی‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) امروزه با اصرار ورزیدن برصطلاح«دوره کلاسیک»قطعا قرار داده‌ایم و ضرر این دیدگاه در حاشیه قرار دادن موسیقی دوران کلی قرن چهاردهم که در کل این قرن وجود داشته است‌ برای تاریخ‌شناسان موسیقی،به عنوان دوران Ars Nova شناخته می‌شود. آهنگ‌های پرزرق و برق سبک‌ جدید باعث شد که توجه پاپ ژان دوازدهم به موضوع‌ جلب شود و او در سال 1324 میلادی این موسیقیدانان را محکوم کرد و گفت:«موسیقی کلیسا مورد تهاجم نتهای‌ کوتاه و ملودیهای شکسته« Traditional Chant »واقع‌ شده و بخشهای بالایی موزیک با موسیقی غیر مذهبی‌ و آزاد تلفیق شده است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.