Skip to main content
فهرست مقالات

مربیان و معلمان بخوانند: موسیقی عامل اعتلای مهارتهای کودکان

مترجم:

(8 صفحه - از 50 تا 57)

کلید واژه های ماشینی : موسیقی، کودکان، آموزش، هنری، موسیقی عامل اعتلای مهارتهای کودکان، آموزش موسیقی، دانش‌آموزان، آموزش موسیقی مهارتهای شنوایی کودکان، آموزش هنر، مدرسه

خلاصه ماشینی:

"مقاله‌ای را که می‌خوانید ترجمه و تألیفی است که‌ مربیان و معلمان بخوانند ترجمه و تألیف:گلناز گل صباجی کلیات و پژوهش موسیقی‌ عامل اعتلای‌ مهارتهای کودکان آموزش موسیقبی و لزوم وجود آن در روند آموزشی را بررسی می‌کند؛بخش‌های ترجمه شده مقاله،برگرفته از مقاله‌ای تحت عنوان«موسیقی متفاوت ساز است» نوشته‌ی جین آکین و تألیفات نیز بخش‌هایی از پایان نامه‌ کارشناسی ارشد نگارنده می‌باشد. گواره این مدعا، آزمایش‌هایی بود که در آن،65 آواز،در برنامه درسی‌ آموزشی کودکان کلاس سوم قرار گرفته بود و در پی نتایج‌ آن،مشخص گشت که این کودکان،عمل ضرب را بسیار سریعتر از دیگر کودکان آموخته‌اند و در واقع دروس‌ سالهای پیش خود را نیز به دلیل یادگیری با آواز،بهتر آموخته بودند. تحقیقی مستدل که گزارش آن در 1980 انتشار یافته است و پیرامون 97 دانش‌آموزان در کالیفرنیا انجام گرفته،این امر نمایان شد که موفقیت‌ دانش‌آموزان،هنگامی که دروس هنری در روند جریان‌ آموزشی واقع می‌شوند،در ریاضیات،خواندن و نوشتن‌ افزایش می‌یابد( Millet,1984 )2. همچنین 16 درصد دانش‌ آموزان موسیقی دارای پیشرفت تحصیلی با میانگین مدل 4 و دانش‌آموزان عادی تنها 10%از این میانگین را به خود اختصاص داده بودند( Hornd,1983 )5. این آزمایش نشان‌ داد که،این کودکان که به مدت 5 سال(از 1976)در جریان روند آموزششان از دروس هنری استفاده شده بود، رشد بیشتری را در مهارتهای پایه از خودنشان داده‌اند ( Minicucci,1981 )17 نقش آموزشی موسیقی،علاوه براینکه ایجاد نوعی‌ انگیزه است،به عنوان نوعی نظام نشانه‌ای نیز عمل‌ می‌کند. وقتی که کودک فعالیت‌های هنری انجام می‌دهد، ذهن نابالغ او ظرفیت و گنجایش بیشتری می‌یابد و در واقع‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) آموزش هنرها،به خصوص موسیقی،نیازمند دید است که بردانش زیبایی‌شناسی او افزوده می‌شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.