خلاصه ماشینی:
"(به تصویر صفحه مراجعه شود) رقصی چنین میانه میدانم آرزوست رقص،پارهای جدا شده از آیینهاست و هر آنچه آیینی باشد و یا ریشهای آیینی داشته باشد،وجوه متعدد بیرونی و درونی دارد که حاصل این وجوه،سرور و بهجت است.
از سماع و رقصهای آیینی،تا بازیها و حرکات موزون و ریتمیک و از باله تا رقص سیاهان،که آغازش مبارزهای برای آزادی و رهایی از اسارت بود.
برای شما اعتراف میکنم که جدای از مباحث علمی و آکادمیک رقص،در هنگام خواندن برخی از این مقالات،همراه با دوستان تحریریه،به شدت متأثر شدهایم و با مرور برخی دیگر،موجی از نشاط و شوق،وجودمان را فرا گرفته است.
سردبیر کلیات و پژوهش (به تصویر صفحه مراجعه شود) نگاهی به تاریخچهی رقص در ایران سماع/سیری در حرکات آیینی-مذهبی دراویش موسیقی و رقص دوران رنسانس رقص و موسیقی هندوستان،سرزمین اساطیر،افسانه و رقص در کوهساران نیلبکی بود که باد مینواختش و آوازی بود که باد میخواندش باله،آمیزهای از ظرافت،زیبایی و قدرت رقص سیاهان،مبارزهای در راه آزادی تبعیض نژادی حتی در باله"