Skip to main content
فهرست مقالات

تبعیض نژادی حتی در باله

(4 صفحه - از 94 تا 97)

کلید واژه های ماشینی : باله ،رقص ،تئاتر رقص هارلم ،رقاصان سیاه‌پوست ،اجرای تئاتر رقص هارلم ،سیاهان ،نیویورک ،باله سیاهان و کمپانی باله ،میچل ،هنری ،کمپانی ،سیاهان و کمپانی باله سیاهان ،مدرسه‌ی باله‌ی امریکایی ،نمایش ،باله‌ی کلاسیک ،موسیقی ،آموزشگاه ،باله سیاهان ،تبعیض نژادی ،نمایشنامه‌ی ،در باله ،امریکایی ،آموزشگاه هنری هارلم ،گروه باله‌ی نیویورک ،هنرپیشه‌ی ،گاراژ ،موفقیت ،مدرسه‌ی باله سیاهان ،کمپانی رقص ،شهر

خلاصه ماشینی:

"موفقیت و درخشش او،در اجرای باله و سرگذشت‌ بعدی او،به عنوان هنرپیشه‌ی کنسرت،انتقاد فردی به‌ نام جان‌مارتین( John Martin )را در مجله‌ی نیویورک‌ تایمز رد کرد که چنین نوشته بود: «رقاصان سیاه‌پوست،از نظر فرهنگی،ذاتی و کالبدشناسی،با نگرش اروپاییان،تاریخچه و سرگذشت و نظریه‌های فنی آنان در مورد باله‌ی‌ کلاسیک،بیگانه هستند». موفقیت و پیشرفت واقعی باله،وقتی بود که آرتور میچل( Arthur Michell )به گروه باله‌ی‌ نیویورک پیوست و یکی از موفق‌ترین و معروف‌ترین‌ تک‌نوازان این گروه گردید. باله‌ای برگرفته از اثری رمانتیک و مشهور به نام« Giselle »توسط فردریک فرانکلین‌ ( Frederic Franklin )،برای اولین‌بار در آمفی تئاتر « Coliseum »،در لندن،نه نمایش درآمد که فردریک به‌ خاطر موفقیتش در اجرای این نمایش،مورد تشویق و تحسین قرار گرفت(البته چگونگی این باله،برعهده‌ میچل بود). علاوه بر این،این تئاتر رقص،به منطقه‌ی هارلم،که مرکز یکی از بزرگ‌ترین‌ تشکیلات فرهنگی ایالت متحده امریکاست،غرور خاصی بخشیده است و ثابت شده است که هیچ‌ قلمرویی از رقص وجود ندارد که سیاهان نتوانسته باشند آن را به تسخیر درآورند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.