Skip to main content
فهرست مقالات

رقص در «موزیکال کلاسیک» هالیوودی

نویسنده:

(4 صفحه - از 112 تا 115)

کلید واژه های ماشینی : رقص ،شیوه‌های رقص در فیلم‌های موزیکال ،هالیوودی ،باله ،موزیکال ،فیلم‌های موزیکال هالیوودی ،موزیکال کلاسیک ،طراحی ،آستر ،باله کلاسیک و رقص عامیانه ،قطعه ،امریکایی ،راجرز ،دامنه‌ی شیوه‌های رقص در فیلم‌های ،رقص‌های آستر و راجرز ،رقص محلی ،حرکات ،کفش‌های ،فرهنگ ،رقصنده ،باله و رقص محلی ،موزیکال‌های ام ،رقص تپ ،بازیگر ،سبک ،میان بیننده و رقصنده ،طراحان رقص ،بیننده ،سبک اصلی رقص ،قطعات رقص

خلاصه ماشینی:

"تنوع رقص‌ها در فیلم‌های موزیکال،نافی این‌ واقعیت نیست که ریشه‌های این رقص‌ها به فرهنگ‌ عامه امریکایی برمی‌گردد؛هر چند سخن گفتن از رقص محلی یا عامیانه( Folk )در موزیکال امریکایی‌ باید توأم با ملاحظاتی باشد. سبک اصلی رقص در موزیکال‌های دهه 30 رقص تپ( Tab dancing âþ Hoofing )بود؛متکی‌ بر حرکات دقیق پاها،برای زدن ضربه به کف صحنه‌ و ایجاد هماهنگی با ریتم موسیقی و نیز رقص‌ دونفره‌ی کلاسیک مجلسی(هم‌خانواده‌ی والس، تانگو و... به نظر می‌رسید فاصله میان راه‌رفتن و رقصیدن حذف شده است؛مثل قطعه‌ی مشهور«آواز در باران»در فیلم«آوار در باران»که جین کلی‌ ( Gene Kelly )از حرکات یک عابر شنگول چتر به‌ دست،در خیابان خیس و آب‌گرفته،رقص‌ می‌آفرید،یا نمونه افراطی‌اش،قطعه طولانی بابی‌ ون( Bobby Van )در فیلم«دختر شهرستانی» (1953)که صرفا از جهیدن‌های جفت‌پای بازیگر در طول مسیرش در خیابان‌ها تشکیل شده است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.