Skip to main content
فهرست مقالات

گفت و گو: ارتباط فرهنگ ها مقوله ای یک بعدی نیست

مصاحبه کننده:

مصاحبه شونده:

(4 صفحه - از 116 تا 119)

خلاصه ماشینی:

"ذ بعد از آن،ایجاد« Suond Recording »یکی از عوامل مهم بسته‌بندی و فروش آثار موسیقی،در سطح‌ گسترده‌ی اجتماع شد و در ادامه،پس از جنگ دوم‌ جهانی،نخست در امریکا و در پی آن،اروپا،سؤال‌ها و حرکت‌هایی،از جمله آزادی‌خواهی جوانان و تغییر فرم‌ زندگی و لباس پوشیدن و تغییر مناسبات اجتماعی و فرهنگی به وجود آمد که به تناسب این تغییرات،نیاز به‌ نوعی از موسیقی روز به روز بیشتر شد که به آن موسیقی‌ زمان‌دار یا« Pop Music »می‌توان گفت. البته موسیقی سیاهان امریکا،تحت عناوینی چون‌ رگتایم و جاز-که حتی از نظر جامعه‌ی سفیدپوست‌ امریکا،یک ضد ارزش بود-از اوایل قرن بیستم،در شکل‌گیری این نوع موسیقی بسیار مؤثر بوده است. شاید یکی از دلایل پیشرو بودن سیاه‌پوستان در این نوع موسیقی،جایگاه ویژه ریتم در تمدن سیاه‌ (آفریقایی)است که در موسیقی جاز و بعد پاپ نیز،به‌ دلیل پیشرفت‌های تکنولوژیک و افزایش سرعت‌ زندگی،ریتم نقش بسیار مهم و ویژه‌ای دارد. را به صورت امروزی اجرا می‌کنند و حتی بعضی از قسمت‌های آن را چند بار تکرار می‌کنند که از نظر موسیقی‌دانان جدی،خوشایند نیست‌ و معتقدند که این‌کار،پایین‌آوردن سطح موسیقی جدی‌ است و البته باعث شده که شنوندگان کلاسیک بیشتر شوند و در عین‌حال،نیازهای زندگی نو نیز برآورده‌ شود. -سیاهان با موسیقی پاپ در واقع به حفظ و احیاء فرهنگ و بود خویش پرداختند موسیقی ایرانی به عنوان نوعی موسیقی منطقه‌ای‌ست و موسیقی کلاسیک،نوعا جهانی‌ست؛بنابراین مقابل‌ قراردادن این دو نوع موسیقی نادرست است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.