Skip to main content
فهرست مقالات

هویت قومی و موسیقی کودک

نویسنده:

(4 صفحه - از 14 تا 17)

کلید واژه های ماشینی : قوم ،موسیقی کودک ،هویت قومی و موسیقی ،فرهنگ ،موسیقی کودک در قوم ترکمن ،نغمه‌های ،موتیف اجرایی از موسیقی کودک ،اساطیر ،موتیف ،مادر ،نغمه‌های لالایی مادر با گویش ،هودی‌ها ،کودکان و نوجوانان ،قوم ترکمن ،شکل‌گیری موسیقی کودک ،فرهنگ قومی ،اجرا ،زبان ،اجتماعی ،انتشارات دانشگاه تهران ،مفاهیم زبان مادری ،انتقال فرهنگ ،اسطوره‌ها از طریق لالایی‌ها ،شکل ،تهران ،فرهنگ و هویت قومی ،ایران ،دین ،سنتی ،آیین‌های

خلاصه ماشینی:

"1-باورها(عقاید:میزان نفوذ تصورات ذهنی‌ براساس نظام‌های ارزشی(مسلک‌ها و اسطوره‌ها) است که باعث می‌شود مفاهیم حقانیت(مشروعیت) موسیقی،آزادی عمل در اجرای موسیقی برای زنان و (به تصویر صفحه مراجعه شود) کودک اولین واژه‌ها و مفاهیم زبان مادری‌ را از طریق نغمه‌های لالایی مادر با گویش و لهجه‌ای خاص و آمیخته با موسیقی می‌شنود. هرچند در فرهنگ ترکمن،هودی‌ها به نغماتی‌ اطلاق می‌شوند که دختران جوان و به چند منظور،در فراق نزدیکان و آشنایان یا حرمان و یا نوعروسانی که به‌ تبعیت از سنت‌های دیرین به مناطق در فرستاده‌ می‌شوند تا با پیوند با قبیله‌های دور نقش سفیری از صلح و دوستی را ایفا کنند،می‌خوانند،اما گاه این‌ هودی‌ها را کودکان و نوجوانان هم اجرا می‌کنند، شکل(3)نمونه‌ای از این هودی‌ها را ارایه می‌دهد: (به تصویر صفحه مراجعه شود) در مجموع از آنجا که همهء اقوام کلا طرح توسعهء تاریخی واحدی را دنبال می‌کنند(دوورژه،1377) موسیقی کودک در اقوام مختلف به چهار شکل اجرا می‌شود: 1-از طریق لالایی‌های مادرانه 2-همراه با شعرهایی که بیشتر تابع وزن شعر هستند تا ملودی."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.