Skip to main content
فهرست مقالات

تحول یک مربی، تحول یک جامعه

مصاحبه شونده:

(6 صفحه - از 48 تا 53)

کلید واژه های ماشینی : مربی، موسیقی، کودک، آموزش، اموزش، کلاس، مربیان، کلاسهای آموزش مربیان کودک، دوره کلاس آموزش مربی، گروههای سنی پیش‌دبستانی کار

خلاصه ماشینی:

"تا چهار پنج سال (به تصویر صفحه مراجعه شود) حاضر بودند ولی بیشتر نه!آنها ذهنشان خیلی باز و خلاقیتشان عالی بود،ولی چرا نمی‌خواستند به کار ادامه دهند؟چرا کار تداوم پیدا نمی‌کرد؟علت داشت و ما هم به دنبال علت بودیم و زمان باید می‌گذشت تا به‌ ریشهء این اشکال پی می‌بردیم،ولی می‌دانستیم ایراد از کلاسهای ما نیست. ما امدیم و گفتیم کودک باید مطالبی را آموزش ببیند که‌ اگر بیست سال دیگر تصمیم گرفت رهبر ارکستر، بهترین نوازنده یا هر چیز دیگری شود،مشکلی نداشته‌ باشد،به همین علت باید بررسی می‌کردیم که چه‌ عواملی در رشد شخصیت کودکان،رشد کنجکاویشان،تقویت احساس مسؤولیتشان، خلاقیتشان و جمعی کارکردنشان موثر هستند و به آنها کمک می‌کردیم تا نگاه دقیقتر و بهتری به اطرافشان‌ داشته باشند. مربیان موسیقی چون اطلاعات و تخصص موسیقی داشتند و دلشان نمی‌آمد آن اطلاعات را منتقل نکنند،در کار با بچه‌های زیر هفت سال‌ سختی‌های زیادی تحمل می‌کردند،اما مربی‌های‌ کودک در کار با گروههای سنی پیش‌دبستانی تخصص‌ داشتند فقط کافی بود که با مطالبی از موسیقی هم آشنا باشند،با خود می‌گفتم به مربیانی که داوطلب هستند، حدود 10 تا 15 جلسه آموزش بدهم تا انها بتوانند در طی نه ماه آنها را با بچه‌ها کار کنند. عواملی که این فعالیت را از فعالیت‌های گذشته‌ متمایز می‌سازند،به شرح زیر هستند: 1-نگاه نو به اموزش موسیقی پیش‌دبستانی با اولویت دادن به نقش«فرهنگ»و«فرهنگ‌سازی»در کودکان 2-تعلیم مربیان کودک به‌عنوان مدرس موسیقی 3-تدریس روش اموزشی شامل کتاب مربی،دفتر نت کودک،نوار ضمیمه(مراحل اولیه نگارش کتاب‌ مربی به پایان رسیده است) 4-ساخت سازها و وسایل لازم برای کلاس‌ها توسط کودکان."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.