Skip to main content
فهرست مقالات

چرا ارکستر رهبر می خواهد؟

(4 صفحه - از 94 تا 97)

کلید واژه های ماشینی : ارکستر ،ارکستر سمفونیک تهران ،اجراهای ارکستر سمفونیک تهران آشنایی ،ارکستر رهبر ،رهبری نصیر حیدریان ،موسیقی ،اپرای شهر گراتس و ارکستر ،اجرای اخیر اپرای آهنگساز ،ارکستر سمفونیک تهران توجه ،مندلسون ،رهبری اپرای پاریس پرداخت ،اپرای ،هنری ،حرفه‌ی ،رهبری ارکستر ،رهبری ارکستر سمفونیک ،گسترش نقش ارکستر در موسیقی ،آهنگساز ،نوازنده ،تهران با رهبری نصیر ،حیدریان رهبری ارکسترهای ،شیوه‌ی مندلسون به رهبرانی ،چرا ارکستر ،ارکستر سمفونیک و اپرا ،موسیقی شهر گراتس ،خوب ارکستر سمفونیک ،گسترش نقش نوازنده و رهبر ،مندلسون هنگام رهبری با دقت ،نقش ارکستر ،شهر گراتس

خلاصه ماشینی:

"بد نیست یادآوری کنیم که این حرفه،حرفه‌ی‌ نسبتا جوانیاست که بنا به مقتضیات و تغییراتی که به‌ تدریج در موسیقی و ارکستر رخ می‌داد،به وجود آمد تا حدی که امروز موسیقی‌هایی نوشته می‌شود که‌ آهنگساز در بسیاری از جهات،بخشی از حرفه‌ی خود را با رهبری به اشتراک می‌گذارد1و رهبر در صحنه با چهارچوب‌هایی که قبلا تعیین شده است،نقش‌ آهنگساز را نیز برعهده دارد2. واگنر و مندلسون در حقیقت پایه‌گذاران دو شیوه‌ی رهبری‌اند که تاکنون ادامه یافته است،درحالی‌ که مندلسون هنگام رهبری با دقت و وسواس از لحاظ فنی به تقسیمات زمانی اهمیت می‌داد،واگنر بیشتر به‌ کلیت بیان موسیقی توجه می‌کرد. این اپرا که اثری بسیار پیچیده است و در ان از تکنیک‌های موسیقی مدرن از وبرن (Webern تا نونو و بواز بهره گرفته شده است،توسط ارکستر فیلارمونیک گراتس و به رهبری نصیر حیدریان به روی‌ صحنه امد. پی‌نوشت: (1)-یکی از حرکت‌های فلسفی‌ای که در قرن اخیر در آهنگسازی به وجود آمد،گسترش نقش نوازنده و رهبر-که‌ او را نیز نوعی نوازنده می‌دانیم-در اجرای آثار است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.