Skip to main content
فهرست مقالات

داستان یک ملت موفق در شعر و موسیقی کودک

(8 صفحه - از 112 تا 119)

کلید واژه های ماشینی : موسیقی، ژاپن، ترانه‌های، کودکان، اشعار، شعر و موسیقی کودک، ترانه‌های کودکان، ترانه‌های کودکانه، اموزش، پیانو

خلاصه ماشینی: "کار بسیار جالبی که ایساوا انجام داد،این بود که‌ دستور داد روی آهنگ‌های اروپایی،اشعار ژاپنی‌ تا سال‌های سال،در زبان ژاپنی واژه‌های‌ هنر و هنرمند وجود نداشتند و در اواخر قرن نوزدهم بود که دو واژه گیژ و تسو به معنی هنر و گیژ و تسوکا به معنی‌ هنرمند ابداع شدند و این اتفاق فقط به‌ خاطر به کار گرفته شدن موسیقی غربی‌ در اموزش ابتدایی بود. این‌ کار با شیوه همیشگی این شاعران تفاوت داشت،ولی‌ آنها نهایت سعی خود را کردند و درنتیجه اشعاری را سرودند که با شیوه‌های سنتی ادبیات ژاپن همخوانی‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) داشت. این اقدام سوای تأثیر بسیار عمیق و گسترده‌ای که بر اموزش موسیقی در دبستان‌ها گذاشت،موسیقی بزرگسالان را نیز تحت‌تأثیر قرار داد و ناگهان در ظرف فقط یک سال،تعداد معلمان موسیقی‌ بسرعت بالا رفت و بسیاری از آنها با اشتیاق فراوان به‌ مدارس ابتدایی رفتند تا با شیوه‌های علمی،موسیقی را به کودکان بیاموزند. (به تصویر صفحه مراجعه شود) در ژاپن گروه‌های کر غیررسمی فراوانی متشکل از زنان وجود دارند که در بسیاری از آنها زنان خانه‌دار شرکت می‌کنند و در برنامه‌های آموزش آنها،یکی از ترانه‌هایی که اجرا می‌شود،قطعا ترانه«شکوفه‌های‌ تاکی،اولین موسیقی‌دان ژاپنی است که‌ آثار فراموش‌نشدنی و جاودانه‌ای در زمینه موسیقی کودک به جا گذاشت. تا سال‌های سال،در زبان ژاپنی واژه‌های هنر و هنرمند وجود نداشتند و در اواخر قرن نوزدهم بود که دو واژه گیژ و تسو(30)به معنی هنر و گیژ و تسوکا(31)به‌ معنی هنرمند ابداع شدند و این اتفاق فقط به خاطر به‌ کار گرفته شدن موسیقی غربی در اموزش دوره ابتدایی‌ بود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.