Skip to main content
فهرست مقالات

تاریخ روش شناسی موسیقی کودک

نویسنده:

(10 صفحه - از 120 تا 129)

کلید واژه های ماشینی : موسیقی، کودک، اموزش، ویلمز، موسیقی کودک، روش، روش‌شناسی موسیقی کودک، ارف، ریتم، مونته سوری

خلاصه ماشینی: "تمرینات و تجربیات حاصل از نقطه‌نظرات مونته‌ سوری،برخلاف آنچه که بعدها در آموزش موسیقی‌ کودک به ان بها داده شد،بسیار فردی بود چون مونته‌ سوری به کار جمعی اعتقادی نداشت و به همین خاطر بسیاری از نقطه‌نظرات مونته سوری فراموش شد،ولی یک نقطه‌نظر اساسی دارد که هیچگاه از یاد نرفت: «بچه‌ها باید یاد بگیرند چگونه یاد بگیرند. در بنیابین متد دالکروز و ارف در سال 1906 زولتان کودای‌ هم که دست به کار تحقیق و انتشار آوازهای مجاری‌ شده بود،به خاطر ضعف آموزش موسیقی در کشور خودش،موسیقی‌دانس را تربیت کنیم،بهترین راه این‌ است که از کودکی با انتقال میراث موسیقیایی که همان‌ آوازها هستند،آنها را تربیت کنیم. یعنی ما نمی‌توانیم مغتقد باشیم که یک روش ایرانی داریم و دیگر هیچ!بلکه همهء روشهایی که در دنیا به وجود می‌آیند برای هر کشور دیگری هم قابل استفاده هستند و به همین علت،کودای‌ سفرهای زیادی به سراسر دنیا انجام داد،ولی جالب‌ است که سیستم اموزش آوازی کودای نیز از همان دو نت«سل-می»پیروی می‌کرد که امروزه به آن اعتقادی‌ ندارند و یا در بخشی از دنیا با ان مخالف هستند. ما در سیستم ویلمز از یک معلم بسیار توانا و یک روش بسیار کارآزموده و یک خانوادهء بسیار توانا باید برخوردار باشیم بنابراین‌ آنچه که می‌خواهم در اینجا تأکید کنم،این است که به‌ وجود آوردن یک سیستم آموزش جدی صرفا با به وجود آمدن حتی معلم‌های خوب هم به یک رهنمون جمعی‌ نخواهند رسید و صرفا فردی خواهد بود(حتی اگر کلاسها گروهی باشند)."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.