Skip to main content
فهرست مقالات

دیجیتال - آنالوگ

نویسنده:

(2 صفحه - از 18 تا 19)

کلید واژه های ماشینی : آنالوگ ،دیجیتال ،موسیقی ،آهنگسازان جای سیستم ضبط آنالوگ ،ضبط ،سیستم دیجیتال ،سیستم ،ضبط موسیقی در استودیوها آنالوگ ،صدابرداران ،ایران ،موسیقی پاپ ،حرفه‌ای ،تأسیس استودیو دیجیتال ارزانتر ،استودیوی ضبط موسیقی به نام ،سیستم آنالوگ ،سیستم ضبط صدا در ایران ،استودیوها آنالوگ ،سیستم دیجیتال ضبط ،آهنگسازان ،کیفیت ضبط موسیقی به گوش ،سیستم ضبط دیجیتال ،ضبط موسیقی به نام ایران ،موسیقی سیستم دیجیتال ،ضبط در استودیوهای آنالوگ ،سیستم پخش رادیو و تلویزیون ،سیستم ضبط ،صدابرداران و آهنگسازان ،صدابرداران موسیقی در ایران ،سیستم دستگاههای ضبط موسیقی ،خواننده

خلاصه ماشینی:

"هم اکنون کارهایی که از نظر صدابرداری در سطح استاندارد هستند در یکی از 4 استودیو آنالوگ رسمی ضبط شده که دستگاههای‌ آنها هم بجز یکی،همه متعلق به 30 سال پیش است(با همین‌ انگیزه)با صدابرداران و آهنگسازان به گفتگو نشستیم که بالاخره‌ کدام سیستم برای موسیقی ایران بهتر است؛سیستم جدید آنالوگ‌ یا دیجیتال حرفه‌ای؟ نظرات متفاوت بود. آقای فرهودی یکی از صدابرداران حرفه‌ای‌ می‌گوید:چون موسیقی در ایران جدی نیست نمی‌توان گفت ولی‌ جایی که موسیقی جدی کار می‌کنند،می‌گوید«هنوز دیجیتال‌ حرفه‌ای نتوانسته جای آنالوگ را بگیرد»ولی د رایران چون مردم‌ گوش شنیداری موسیقی ندارند و ضمنا تأسیس استودیو دیجیتال‌ ارزانتر است،این سیستم مقرون به صرفه‌تر است. رحیم ناهی صدابردار حرفه‌ای می‌گوید:اگر با 50 نفر یک کار ضبط می‌شد،امروز همه تبدیل به یک سنیتی سایزر شده‌اند،چرا که ارزان تمام کردن مهم است،نه کیفیت کار و اگر قرار باشد صدای فالش خواننده را سیستم دیجیتال درست کند،استفاده از این سیستم بیشتر لطمه‌زننده است،چرا که موجب ورود افراد غیرمستعد در عرصه موسیقی می‌شود و خواننده‌ای که در کوک‌ اولیه مشکل دارد چه حسی می‌تواندبه مخاطب خود منتقل کند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.