Skip to main content
فهرست مقالات

موسیقی از پرده شیشه ای تا پرده نقره ای

مصاحبه کننده:

مصاحبه شونده:

(2 صفحه - از 22 تا 23)

کلید واژه های ماشینی : موسیقی، تلویزیون، سینما، آهنگساز، شیشه‌ای، کارگردان‌های، فیلم، سریال، شناخت کارگردان‌های تلویزیونی از موسیقی، موسیقی از پرده، سینما و تلویزیون، سریال‌های تلویزیونی، کامپیوتر، پخش، کار آهنگسازی، پرده نقره‌ای سینما و پرده، آهنگساز تلویزیونی، میزان شناخت کارگردان‌های تلویزیونی، رنگ، کاربردهای کامپیوتر در ساخت موسیقی، کار، تفاوت کار آهنگسازی، مخاطب، پرده شیشه‌ای تلویزیون، کار آهنگساز در تلویزیون، کارهای تلویزیونی و سینمایی، ضبط، ساخت موسیقی، کاربرد، اثر موسیقی

خلاصه ماشینی: "این سه‌وجهی است که من در تفاوت کار آهنگسازی برای سینما و تلویزیون قائل هستم و فکر می‌کنم هر آهنگسازی باید به آنها توجه داشته باشد. حجم کاربرد موسیقی در یک فیلم تلویزیونی در قیاس‌ با یک فیلم سینمایی چه تفاوت‌هایی دارد؟ ابتدا باید مشخص شود که آیا قصد داریم موسیقی برای سریال‌ دنباله‌دار بنویسیم یا یک سریال اپیزودیک(یعنی هر قسمت یک‌ داستان جداگانه محسوب شود). اما در سینما آهنگساز می‌تواند یک تم را در سانسهای مختلف‌ فیلم با ورسیون‌ها و سازبندی‌های گوناگون استفاده کند و هیچ‌ تأثیر منفی هم در ذهن مخاطب نداشته‌باشد. من فکر می‌کنم حجم کار آهنگساز در تلویزیون بسیار زیاد است. اما وقتی با یک کارگردانی سروکار دارم که انواع و فرم‌های‌ موسیقی را نمی‌شناسد،کار من بسیار سخت است و حداقل کار ما یکی،دو جلسه به آموزش می‌گذرد. استفاده از سازهای زنده یا سازهای الکترونیک و کاربرد آنها برای آرم استیشن‌های تلویزیونی در ساخت یک ارکستر بزرگ و سبک‌های مختلف،درهمه شبکه‌های تلویزیونی دنیا معمول است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.