Skip to main content
فهرست مقالات

سعید ذهنی: موسیقی در خدمت تئاتر است؟

مصاحبه کننده:

مصاحبه شونده:

(7 صفحه - از 42 تا 48)

خلاصه ماشینی:

"برای اینکه موسیقی تئاتر داشته باشیم،باید در بحث آموزش‌ آکادمیک این رشته،موسیقی دراماتیک به صورتی جدی و نه‌ تحت یک فرآیند چهار ماهه و دو واحدی به دانشجویان ارایه شود و حتی در کنار آن گرایشی ویژه با عنوان موسیقی دراماتیک وجود داشته باشد تا در همین راستا آهنگسازانی تربیت شوند که به‌ صورت متمرکز و آگاهانه برای اثر دراماتیک آهنگسازی کنند. در قسمت دوم نوار بعد از اجرای طولانی و فاقد توجیه تکنوازی تنبک‌ سا لار که از ضعف صدابرداری نیز برخوردار است،تصنیف دوش‌دوش‌ با ریتم کندتر از معمول و صدای کش‌دار سا لار را می‌توان ضعیف‌ترین‌ تصنیف این اثر(از لحاظ اجرا)قلمداد کرد و در تصنیف پایانی عند لیبی‌ می‌توانست باتوجه به محدودیت صدا و ضعف تکنیکی خواننده،در «تحریرها»به او توصیه می‌کرد تا از تحریر نوع«چکشی»استفاده نکند و با کشیدن صدای خود به نحو ساده‌تری تحریرها را اجرا کند تا نتیجه‌ کار بهتر شود. *صبا موسیقی فیلم(هفت ترانه)به آهنگسازی کامبیز رو شن روان و خوانندگی شر وین،سه کار برای دفاع‌ مقدس اثری از علیرضا افتخا ری به آهنگسازی بهنام‌ صبو حی،موسیقی یک فیلم انیمیشن کار سعید ذهنی، موسیقی فیلم چراغهای خاموش به آهنگسازی ناصر چشم آذر و صدای حمید خندان،آلبوم پاپ(انسانها)به‌ آهنگسازی قا سم افجه ای و صدای پیمان کیا نی، موسیقی سریال سرخ سفید و آلبوم جدید بیژن بیژنی‌ دو کار دیگر رو شن روان،آلبوم پاپ(بی‌خیال)معراج‌ محمدی و آهنگسازی و تنظیم عباس لطیفی،کاست‌ جدید علیرضا عصار به آهنگسازی فو اد حجا زی،کاست‌ پاپ(لیلا)خشا یار اعتما دی به آهنگسازی پد رام کشتگار، فر دین خلعتبری،شاهکار بینش پژوه،مر تضی شفیعی، کاست پاپ(بعد از تو)امیر چرم گر به آهنگسازی فر دین‌ خلعتبری،گیتار کلاسیک کا رینا کیمیایی،کاست پاپ‌ مهدی زنگنه به آهنگسازی مهر داد مهر بان‌پور ضبطهای‌ دو ماه گذشته استودیو صبا بوده است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.