خلاصه ماشینی:
"نه اینکه ما بخواهیم موزیسین تربیت کنیم،بلکه ما میخواهیم به بچهها شناخت بدهیم و گوششان را عادت بدهیم ضمن اینکه به موازات تحصیلشان با موسیقی آشنا میشوند و اگر دانشآموزی استعداد داشته باشد راهش را پیدا میکند،اما جای چنین برنامهای در آموزش موسیقی ما خالی است و به همین دلیل من هنگام تحصیل موضوع رسالهام را آموزش و کاربرد موسیقی در تعلیم و تربیت را انتخاب کردم و از مقاطع کودکستان تا دانشگاه پیرامون این موضوع تحقیق و بررسی کردم.
من معتقدم اگر کسی میخواهد موسیقی آموزش دهد، باید تحصیلات آموزشی داشته باشد و در واقع آموزش کار پیچیده و سختی است و نوازندگی کردن مقوله دیگری است،ولی کسی که میخواهد آموزش دهد باید با یکسری علوم مثل روانشناسی و جامعهشناسی آشنا باشد و روش تدریس بداند،در کارش مسلط باشد و همیشه مطلب و موضوع تازهای را مطالعه کند و به دانشآموز هم یاد بدهد و در واقع همیشه خود را برای ارائه یک مطلب جدید آماده کند.
پیشنهاد من این بود که برای ساز هم مثل برخی دروس عمومی که ضریب خاصی دارند،ضریب مشخصی درنظر گرفته شود و مثلا اگر عربی ضریب 2 دارد،موسیقی(ساز)باید ضریب 8 داشته باشد تا کسیکه نوازنده خوبی است بتواند با کسیکه در دروس عمومی رتبه بالا آورده رقابت کند و از آن به بعد ضریب(ساز) 6 شد.
هرکس یکی از این گرایشها را پیشنهاد من این بود که برای ساز هم مثل برخی دروس عمومی که ضریب خاصی دارند، ضریب مشخصی درنظر گرفته شود و مثلا اگر عربی ضریب 2 دارد،موسیقی (ساز)باید ضریب 8 داشته باشد تا کسیکه نوازنده خوبی است بتواند با کسی که در دروس عمومی رتبه بالا آورده رقابت کند (به تصویر صفحه مراجعه شود) انتخاب میکرد،در آن رشته فارغ التحصیل میشد."