Skip to main content
فهرست مقالات

هنر، اعتقاد، آیین و ارتقا

مصاحبه شونده:

(4 صفحه - از 5 تا 8)

خلاصه ماشینی:

"چرا که ما تصمیم داریم در قالب شورایی معتبر برای هرگونه تولید،سیاستگذاری کنیم،اما قدر مسلم این است که در هر نوع موسیقی،چه‌ سنتی،چه پاپ و چه ایرانی و غیر ایرانی،سطح‌ بالای کار هنری و کیفیت مطلوب فنی مورد توجه خواهد بود و بنا به ضرورت،هریک به‌ تنهایی می‌توانند اندکی از پیام‌ها و رسالت‌های‌ ما را به منصهء ظهور برسانند،تا مجموعهء ما در حدی مناسب و متعادل قرار بگیرد. به‌طور کلی عرض می‌کنم که حوزه و بالطبع مرکز موسیقی می‌بایست تفاوت‌های‌ اساسی با دیگر نهادهای هنری داشته باشد و قرار نیست ما تکرار کار همدیگر باشیم به‌ویژه‌ که وجه مهم حوزه،مرجعیت در سیاستگزاری‌ هنر ونیز بحث«نمونه سازی»در آن است. *باتوجه به اینکه شما مسئولیت گروه‌ موسیقی دانشگاه سوره و مرکز علمی‌ کاربردی را عهده‌دار هستید،اولا چگونه‌ فرصت لازم برای مدیریت هر سه مجموعه‌ دارید و ارتباط و همکاری این مراکز را با مرکز موسیقی چگونه می‌بینید و ارزیابی‌ شما از تصویب لایحهء درس موسیقی در مدارس ابتدایی چیست؟ بنای کاری ما این است که حوزه هنری به‌ عنوان یک پدر در کنار فرزندانش باشد که حالا این فرزندان می‌توانند دانشگاه،هنرستان،سازمان‌ آموزش و مرکز جامع علمی کاربردی باشند. در شکل‌گیری آموزش موسیقی در حوزه در زمانی‌ که به‌عنوان معاونت آموزشی مطرح بود (1368-1367)و چه از زمانی که هنرستان و دانشگاه شکل گرفت(73-71)و حتا آموزش‌های‌ آزاد که با مجوز رسمی خودم به نام آذر کیمیا در مدرسهء ظهور آفتاب برگزار می‌شد حضور مؤثر و مستمر داشته‌ام و طبیعی است که تمامی اینها را به نوعی از خود وجودم می‌دانم و علاقه‌مند هستم که پیوندی صحیح و اصولی بین همهء این مراکز و حتی دیگر واحدهای حوزه متقابلا بوجود بیاید."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.