خلاصه ماشینی:
"از آثار:موسیقی نمایش«یه گنجشک یه غوزه»(با کلام علی معلم دامغانی) -نوارهای«درگذر»،«سبد سبد ستاره»،«همراه آفتاب»و چندین مقاله و نقد در مباحث نظری،چاپ شده فصلنامه ماهور و ماهنامهء«هنر ایران» میخواهم برخلاف عنوان کمی انتزاعی این نوشته،موضوع را با ذکر دو خاطرهء ملموس-که احتمالا با اندکی تفاوت میتواند خاطرهء بسیاری خوانندگان نیز باشد-آغاز کنم: 1-حدود هشت سال پیش،زمانی بسیار نزدیک در یک بحث صرفا موسیقایی و زمانی بسیار دور برای ما به خاطر انبوه رویدادها و کثرت تجربههایی که در این مدت بر ما و موسیقی ما گذر کرده-و این البته لزوما به معنای غنای هنری این تجربهها نیست- زمانی که در همین تهران به زحمت میشد در هر فصل،تماشاگر یک برنامهء موسیقی،از هرنوع آن بود و لاجرم انبوه مشتاقان همیشه سالنها را پر میکرد، بیننده یک برنامهء استادانهء موسیقی سنتی بودم.
کلمات بیگانه یکی پس از دیگری در فضا منتشر میشوند: «اینها یعنی چه؟»و اجراکننده،سرخورده از عدم امکان ارتباط،هنرمندی که بههرحال همیشه طالب محبوبیت است،شاید به مصداق بیت شیخ اجل با خود بگوید: در دل دوست به هر حیله رهی باید کرد طاعت از دست نیاید گنهی باید کرد شناخت انگیزههای این طیف دستاندرکاران موسیقی،اهمیت خاصی برای فهم مقولهء ناهمزبانی دارد،اگرچه در وهله نخست به نظر میرسد، قلب موضوع به بهانهء ماندن در منازعهء بقا،در انگیزههای مادی ریشه داشته باشد،اما عمیقتر که نگاه کنیم،به وضوح تشخیص میدهیم که سرچشمهء آن چیزی،جز بیریشگی،و به تعبیر دیگر بی«خود»ی نیست."