Skip to main content
فهرست مقالات

ردیف: اقیانوس بیکران

نویسنده:

(2 صفحه - از 69 تا 70)

کلید واژه های ماشینی : موسیقی ،ردیف ،موسیقی ایران ،ردیف اقیانوس بیکران موسیقی ایران ،فراهانی ،هنر ،ردیف آقا حسینقلی ،میرزا حسینقلی در ردیف آقا ،اصوات موسیقایی ،لحن ،پسر میرزا حسینقلی در ردیف ،اقیانوس بیکران ،لذت ،انسان ،گذشتگان موسیقی ایران ردیف ،گنجینه ،میرزا علی‌اکبر فراهانی ،نغمه‌های ،تاریخ موسیقی ایران ،فرهنگ ،میرزا علی‌اکبر خان فراهانی ،میرزا عبد ،بهره ،ردیف میرزا عبد ،اجتماع ،شناخت ،ردیف موسیقی ایران ،اصوات موسیقایی و غیرموسیقایی ،هنر موسیقی ایران ،ردیفها و نغمه‌های موسیقی

خلاصه ماشینی:

"برای شناخت موسیقی‌ باید حس شنوایی را به کار بست و این عضو بدن،اهمیت بسزایی در شناخت و درک و تفکیک صدای موسیقی و غیرموسیقی‌ دارد/ لحن یک واژهء موسیقایی است و فیلسوفان‌ و موسیقیدانان قدیم ایران از جمله فارابی، صفی الدین مراغه‌ای و... در حال حاضر موسیقی‌ای که بنام موسیقی سنتی یا کلاسیک ایران در اختیار داریم،شرایط سخت و دشواری را گذرانده که شناخت‌ آن و آگاهی از گذر آن و چگونگی رسیدن‌ به آن هنر به نسل حاضر برای انتقال به‌ آیندگان ضروری است: در تاریخ موسیقی ایران،دو خاندان نقش‌ بسزایی در اشاعهء این هنر داشته‌اند:یکی‌ خاندان«موصلی»که در زمان خلفای‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) عباسی می‌زیستند و دیگری که مورد بحث ماست خاندان«فراهانی»است. برادر کوچک، ردیفی را بنا به تکنیکهای‌ ساز تار ابداع می‌کند که به‌ نام خودش ردیف‌ آقا حسینقلی ثبت و حفظ می‌شود/ حافظان و راویان ردیفهای‌ این دو برادر،«نور علی خان برومند»در ردیف میرزا عبد ا..."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.