Skip to main content
فهرست مقالات

نغمه های عصر عاشورا: نگاهی به مجموعه نغمه های عاشورایی

(1 صفحه - از 71 تا 71)

کلید واژه های ماشینی : مجموعه نغمه‌های عاشورایی ،نغمه‌های عصر عاشورا ،نوحه ،نوحه‌خوانی ،ابد ،برنامه ،شیوه درست نوحه‌خوانی ،اشعار ،عزاداری شاه شهیدان شرکت ،عزاداری ،خوانندگان ،نوحه‌خوانان و مرثیه‌خوانان سالار شهیدان ،نوحه‌خوانان کشور ،ترجیع‌بند نوحه ،گلریز ،هم‌خوان شرکت ،دستگاه سه‌گاه ،شیوه ،مظهری از نوحه‌خوانان ،سنت عزاداری ،نوحه در سه‌گاه ،فرهنگ عمومی کشور ،بهترین ،اجراهای مشابه در نوحه‌خوانی ،نوحه‌ها در عین ظرافت ،حیث اشعار ،فراموشی ،لاله در لاله ،سنت موسیقیایی کهن کشور ،دستگاهی قوام

خلاصه ماشینی:

"نغمه‌های عاشورایی‌ نگاهی به مجموعه نغمه‌های عاشورایی آمیخته‌ای از آموزش و احساس نغمه‌های عاشورایی،برنامه بسیار مفیدی‌ است که به نوحه‌خوانان و مرثیه‌خوانان‌ سالار شهیدان،شیوه درست اجرای این‌ هنر را می‌آموزد. شعر این نوحه که در دو بند سروده شده و کاملا پیداست که سرمشقی برای اجراهای‌ مشابه در نوحه‌خوانی محسوب می‌شود، چنین است: بر ستیغ شرف افراشت علم همت من جز خدا پیش کسی خم نشود قامت من‌ کربلای آری،زنده جاوید است لاله در لاله،باغ توحید است گرچه دشمن به فراموشی من می‌کوشد خون من در همه‌جا تا به ابد می‌جوشد تا ابد نامم،آتش انگیزد شعله بر جان،کافران ریزد این نوحه در سه گاه لاکرن را محمد گلریز به بهترین نحوه ممکن خوانده است؛و همان‌طور که ساعد باقری حدی در اجرای‌ این برنامه فرهنگی به جای گذاشته است، گلریز نیز شیوهدرست و مؤثری از بهترین‌ نوع نوحه‌خوانی را،آنچنان‌که برای همه‌ نوحه‌خوانان کشور به عنوان سرمشق به‌ کار رود،اجرا و عرضه کرده است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.