Skip to main content
فهرست مقالات

هیابانگ کوبی های عاشق

نویسنده:

(1 صفحه - از 36 تا 36)

کلید واژه های ماشینی : عاشق ،موسیقی ،ریتم‌های ،کولی‌های ،هیا بانگ‌کوبی‌های عاشق ،سازهای ریتمیک احساس ،ایجاد موسیقی بی‌کلام ،کولیان نخستین اثر ،تنوع ،فرم ،تداعی‌های ملودیک ،سازهای کوبه‌ای و گروه ،سازهای کوبی در ایران ،سازهای ملودیک ،هیا بانگ ،قابلیت ،حاشیه‌ی بافت‌های متنوع ریتمیک ،فرم قطعات ،نقش ،موسیقی دهه‌های آینده ،مشکل ،نخستین کوشش‌های ،بتوانند موسیقی

خلاصه ماشینی:

"از نخستین کوشش‌های استاد زنده‌یاد حیسن تهرانی برای تشکیل گروه تمبک در 45 سال‌ قبل که بگذریم،هنوز هم توجه کافی به سازهای‌ ریتمیک احساس نمی‌شود و در پاره‌ای موارد،حتی‌ سعی کرده‌اند تا با ساز ریتمیک،تداعی‌های ملودیک‌ را ایجاد کنند و یا به آن نقش روایتگری بدهند. » آغاز می‌شود،احساسی که از شنیدن آنها دست‌ می‌دهد،تداعی اندکی از فرم‌ها و حالات شناخته‌ شده از این فرم را همراه با فرم قطعات روایی دارد و تم‌های گرم و شرقی آن،در حاشیه‌ی بافت‌های‌ متنوع ریتمیک آن قرار می‌گیرد. ،تمام این‌ عناصر برای تحقق یک هدف نیرو گذشاته‌اند:گریز از حک شدن عادتمندانه‌ی ملودی در ذهن و گریز از عادت به ریتم‌های یکنواخت مؤکد و تلاش برای‌ ایجاد موسیقی بی‌کلام،به نوعی که بی‌نیاز از کلام‌ منظوم و منثور و صدای خواننده(در نقش سنتی‌ و کلاسیک خود)،خود بیان‌کننده‌ی پیام خود باشد؛و قابلیت تصویرسازی و ساخت کلیپ‌های قوی و ممتاز را همراه خود بیاورد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.