Skip to main content
فهرست مقالات

دمیدن جان در کالبد اصوات

نویسنده:

(1 صفحه - از 68 تا 68)

کلید واژه های ماشینی : دمیدن جان در کالبد اصوات ،هنر ،موسیقی ،محتوی ،آهنگساز ،تصعید ،تعادل ،تمایلات غریزی ،هنر و نقش اساسی ،آهنگسازی و سیر تکاملی ،انسان ،استراونیسکی ،خاص آهنگسازی ،تأثیر صوت سازمان‌یافته بر انسان ،تعادل میان انسان ،واقعیت ،اصوات سازها ،سیر تکامل سازها ،سیر تکامل ،محتوی و غایت موسیقی ،تصعید حاصل تمایلات ،هنر موسیقی ،هدف موسیقی در جامعه ،میان شاخه‌های متفاوت هنر ،آهنگساز خوب و آهنگساز ،بزرگ آهنگساز ،موندریان به اهمیت ،شکل ،همهء ،روابط

خلاصه ماشینی:

"موسیقی در جوامع‌ اولیه و نزد بشر ابتدائی که معمولا حالات درونی خود را با آوای ساز کوبه‌ای و به هم زدن دست‌ها بیان می‌کند خارج از بحث فوق است زیرا تنها معنای آن تأثیر صوت سازمان‌یافته‌ بر انسان است و فاقد محتوی و ناتوان از عرضه داشت یک‌ واقعیت می‌باشد. اکنون می‌توان نتیجه گرفت که گذشته‌ از سیر تکامل سازها(که در آهنگسازی و سیر تکاملی آن‌ بسیار حائز اهمیت است)و به وجود آمدن امکانات اجرای در آنها و نیز تقویت فن نوازندگی و تدوین شیوه‌های آموزشی‌ آن و کوششهای محققین موسیقی‌شناس در مباحث نظری‌ موسیقی،پدیدهء انکارناپذیری می‌تواند تحولات اساسی در شیوهء بیان موسیقی را(در سیر تکامل تدریجی تاریخی آن) تبیین کند. و در پایان کلام برای این سؤال که‌ آهنگساز آشنا به رموز خاص آهنگسازی(افرادی که حضور آنان در عرصه آهنگسازی و به عبارتی در عرصه موسیقی، سوء تفاهم بزرگی است شامل تعریف ما نمی‌شوند)به چه‌ قصدی برای دست‌یابی به حس تأثیر موسیقی،از اصوات‌ سازها استفاده می‌کند یک پاسخ روشن و درعین‌حال زیبا از هگل را ذکر می‌کنم: دمیدن جان...."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.