خلاصه ماشینی:
"علی رضا افتخاری از آن نمونههایی است که حلقهء رابط سنت و اصطلاحا تجدد امروزی است که با حفظ و رعایت اکثر انگارهها و ظرایف از موسیقی نشسته(سنتی)به موسیقی ایستاده(پاپ ایرانی)صعود کرده و همهء مخاطبان را راضی نگه داشته است.
دوستان یادشان میرود توضیح بدهند که اگر همین ترانهها و تصنیفها نباشد تأمین خوراک موسیقی در خانوادهها و جوانها میافتد در دست آن هنرمندان عزیزی که متأسفانه با مایهها و گوشههای اصیل ایرانی میانهء خوبی ندارند و قطعاتشان محدود به ماژور و مینور ملودیک است(به قول یکی از صدابردارهای قدیمی:ماهور و اصفهان قلابی!).
شاید دوستان یادشان میرود که هنر ترانهسرایی را فقط همین نوع موسیقی است که نگه داشته،وگرنه کار عمل خواندن احتیاج به ترانهسرا ندارد و وانگهی تا کی میشود از گردهء دیوان حافظ و سعدی و مولانا کار کشید؟نه رهی معیری قابل مقایسه با صائب است و نه قرار است بیژن ترقی را با ملک الشعرای بهار و بامداد جویباری را با علی معلم مقایسه کنیم."