Skip to main content
فهرست مقالات

نظری بر موسیقی ترکیه

نویسنده:

(3 صفحه - از 69 تا 71)

کلید واژه های ماشینی : موسیقی ،ترکیه ،آهنگسازان پولی فونیک ترکیه ،موسیقی ترکیه ،موسیقی عثمانی تحت تأثیر موسیقی ،موسیقی سنتی ترکیه ،موسیقی بومی ترکیه ،موسیقی سنتی ،آهنگسازان ،موسیقی بومی ترکیه و ترکیب ،استانبول ،عثمانی ،نسل جدید موسیقی ترکیه ،موسیقی غربی ،موسیقی پولی فونیک ،موسیقی نظامی عثمانی ،ترکیبی ،موسیقی دوره سلاطین عثمانی ،موسیقی نظامی ،ترکیه روند موسیقی وارداتی غرب ،گروه نمایندهء موسیقی ترکیه ،آنکارا ،نسل ،آهنگسازان ترکیه از میراث غنی ،موسیقی نظامی ترکیه ،نسل دوم آهنگسازان ،دورهء موسیقی سنتی ،جشنواره‌های موسیقی ،موسیقی عرفان اسلامی ،موسیقی اروپا تأثیر

خلاصه ماشینی:

"آهنگسازان ترکیه از میراث غنی‌ موسیقی در دربارهای عباسی و تیموری که به شدت‌ تحت تأثیر موسیقی ایران بود بهره می‌گرفتند و به خلق‌ آثار گوناگونی می‌پرداختند. پنج آهنگساز در نسل اول موسیقیدانهای ترکیه از اعتبار ویژه‌ای برخوردار هستند: کمال رسیت‌ری(1904-1985) (Cemal Resit Rey) ، علوی کمال ارکین(1972) (1906-Ulvicemal Erkin) ، حسن فرید النار(1978) (1906-Hasan Ferit Alnar) ، احمد عدنان سیقون(1991) (1907-Ahmad Adnan Saygun) و نیکل کاظم الکس (Necil Kazim Akses) (-1908). هدف اصلی آنها استفاده‌ از هنر ترکی و موسیقی بومی ترکیه و ترکیب آن با هنجارهای موسیقی غربی بود. در سال 1826،سلطان محمود دوم سعی کرد ارتش ترکیه را مدرنیزه کند و یک گروه‌ موسیقی نظامی شبیه به ارتشهای غربی پدید آورد. برخی از آنها عبارت‌اند از:کامران انیس‌ (1960) (Kamran Ince) و فاضل سی (Fazil Say) 1970)که آثار آنها آمیزه‌ای از موسیقی سنتی ترکیه و سبکهای جدید موسیقی غربی،از جمله عناصر پاپ و جاز است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.