Skip to main content
فهرست مقالات

موسیقی اعتراض آمیز زیمباووه

نویسنده:

مترجم:

(2 صفحه - از 14 تا 15)

کلید واژه های ماشینی : موسیقی ،موسیقی اعتراض‌آمیز زیمباووه ،زیمباووه ،دین سنتی مردم زیمباووه تغییری ،ترانه‌های ،پیدایش موسیقی اعتراض‌آمیز زیمباووه ،افریقایی ،دین ،استعمار ،مردم افریقا زیمباووه ،سنتی ،موسیقی سنتی در زیمباووه ،رودزیا ،سیاسی ،سیاهان ،موسیقی زیمباووه استعمار ،موسیقی مردمی زیمباووه ،مردم ،دین مسیحیت ،ترانه‌های شفاهی جوامع افریقایی ،مردم کشور زیمباووه ،ترانه‌های دینی افریقایی ،دینی مسیحی ،استعمار بر موسیقی زیمباووه ،ترانه‌های اعتراض‌آمیز ،دین مسیحیت در زیمباووه ،سرودهای ،موسیقی‌دانها ،استعمار رودزیا ،اجرا

خلاصه ماشینی:

"موسیقی مردمی زیمباووه،که در سالهای 1950 در موسیقیهای راک اندرول،سول و پاپ جلوه می‌کرد،به این‌ ترتیب به ابزاری کارساز برای تغییرات سیاسی،در جهت کسب‌ عدالت و مبارزه علیه ظلم تبدیل شد. این موسیقی با خود قوانین مدولاسیون‌18 صدایی،کد19های خاص،سازهای برگزیده و سبکهای رقص‌ جدید را آورد که در کارهای سنتی افریقایی سابقه نداشتند. یکی دیگر از تغییرات ناشی از شیوه همسرایی(کر)این بود که بین کسانی‌ که از«نعمت صدا برخوردار بودند»و آنهایی که نبودند،تمایز بسیار آشکاری قائل می‌شدند و در نتیجه مردمی که به صورت‌ سنتی،همیشه در اجرای موسیقی نقش داشتند و در موسیقی‌ افریقایی،همدلی و همنوا باهم می‌خواندند،اینک به صورت‌ تماشاگران منفعل درآمدند. از طریق ترانه بود که‌ یک عروس می‌توانست آزارهایی را که از سوی مادرشوهرش‌ می‌بیند،بیان کند و همسری از تلخکامیهای خود در مقابل یک‌ شوهر حریص بگوید و یا جامعه‌ای علیه یک ارباب ظالم حرف‌ بزند،ازاین‌رو در موسیقی سنتی شونا،ترانه‌های اعتراض‌آمیز فراوانی شنیده می‌شوند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.