Skip to main content
فهرست مقالات

حکم غنا از منظر مفسران قرآن کریم (9)

نویسنده:

(3 صفحه - از 4 تا 6)

کلید واژه های ماشینی : عود ،تقاسیم ،نوازنده ،فرید الاطرش ،موسیقی ،قطعات ،ال‌عود فرید الأطرش تقاسیم عود ،فرید الاطرش نمونه‌های درخشان ،نت ،نوارهای اجراهای عمومی فرید الاطرش ،تقاسیم فرید ویژگیهای نمونه‌وار سبک ،اجرای تقاسیم عود گروه موسیقی ،ژانر ،عرب ،تقاسیم عود ،آهنگساز مشهور و نوازنده چیره‌دست ،آواز ،وصله ،نوار ،نوازنده تقاسیم عود ،سبک نوازندگی فرید الاطرش ،اجرای تقاسیم ،نوازنده بزرگ فرید الاطرش ،تقاسیم و مقامات موسیقی ،موسیقی عرب ،تقاسیم عود آغاز ،آهنگساز ،نوازنده چیره‌دست عود ،نوازندگان جوان اجرای تقاسیم ،ملک ال‌عود فرید الأطرش تقاسیم

خلاصه ماشینی:

"نوازنده،پیوستار موسیقایی‌ هر بخش را،از طریق تمرکز بر یک ایده ملودیک یا یک مد خاص‌ ملک العود فرید الأطرش‌ تقاسیم عود کلمة عتاب (به تصویر صفحه مراجعه شود) (یک مقام،جمع آن مقامات است)و عموما تنها در یک گوشه‌ از یک مقام،حفظ می‌کند. بعد از اجرای‌ تقاسیم عود گروه موسیقی او مقدمه را به پایان می‌رساند و پس از آن قطعات آوازی اطرش که خود آن را اجرا می‌کرد آغاز می‌شد. هرچند نوار«الربی»نمونه درخشانی از یک‌ تقاسیم است که در متن یک مقدمه آوازی اجرا می‌گردد لیکن‌ کسانی که علاقه‌مند شنیدن چندین تقاسیم درخشان دیگر از اطرش هستند می‌توانند به پنج اجرای جداگانه وی که از مقدمات‌ اجراهای مختلف وی در یک نوار جمع آمده‌اند،رجوع کنند. با این حال این‌ نکته از اهمیت این قطعات به عنوان سندهای درخشان تقاسیم‌ نمی‌کاهد(این نوار با اجرای ضبط استودیویی شده یکی از قطعات‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) عود وی آغاز می‌شود)."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.