Skip to main content
فهرست مقالات

هنگام تدریس موسیقی چه باید تدریس کرد (1) (یک عذرخواهی، دو سفر کوتاه، سه تنگنای اخلاقی)

نویسنده:

مترجم:

(3 صفحه - از 25 تا 27)

کلید واژه های ماشینی : موسیقی، تدریس، کانن، تدریس موسیقی، موسیقیایی، موزیکولوژی، نقد پست‌مدرنیستی در زمینه‌های موزیکولوژی، نقد، اجتماعی، کاننهای موسیقی

خلاصه ماشینی:

"مطرح شدن سرسام‌آور تئوری نقد پست مدرنیستی در زمینه‌های موزیکولوژی،اتنوموزیکولوژی، مطالعات همجنس گرایی مردانه و زنانه،جریانات فمینیستی و نقد ادبی و فرهنگی و زمینه‌های دیگری که سابق بر این تنها حالتی جنبی برای مطالعه موسیقی برای آنها انگاشته می‌شد نتیجتا هارمونی کانن موسیقیایی مخصوص وفات‌یافتگان، سفیدپوستان و موسیقی اروپایی،ناهمجنس گرایانه و مردانه‌ را به شکلی بارز نمایان ساخت؛در نتیجه کاننهای مخصوص‌ زنان،مردمان غیر غربی و همجنس گرایان زن و مرد(که‌ قسمت کوچکی از این بخش را تشکیل می‌دهند)سرانجام‌ از جهنم غرابت رهایی جستند. اول،کانن به یک سری از آثار اطلاق می‌شود؛ دوم،کانن یک‌سری از ارزشها و معیارهایی است که اصول‌ زیبایی‌شناسانه و فلسفی پایه مردمی را دربر می‌گیرد که‌ موسیقی می‌سازند و آن را تجربه می‌کنند؛و سوم،کانن یا به تعریف دقیق‌تر قاعده‌مند کردن،روند اجتماعی-سیاسی‌ ظریفی را بیان می‌کند که قطعات موسیقی تصنیف‌شده یا اجرا شده توسط موسیقیدانان در لحظات خاص تاریخی و فرهنگی-اجتماعی با کمک آنها و توسط دیگران طبقه‌بندی و کدبندی می‌شوند. ولی آیا الان وقت آن است‌ که این ساختارها را به باد فراموشی بسپاریم و یک‌بار و برای‌ همیشه اذعان کنیم که هیچ درون و برونی وجود ندارد-و تنها تفاوت،وجود دارد؟ چطور است که به دو سفر کوتاه برویم:اولی به شمال‌ هندوستان،جایی که دانیل نیومن( Daniel Neuman ) سیستمی از شکل‌گیری کانن و انتقال آن را مورد بررسی‌ قرار داده است که برای ما هم«آشنا»است و هم«غریب»؛ دومین سفر به بلندیهای کراون در بروکلین است که در آن‌ اعضای زوباویچر هاسیدیک( Zubavitcher Hasidic )سنن‌ موسیقیایی خود را چنان آزادانه و بی‌ادعا منتقل می‌کنند که‌ گویی عقیده محوری خود«قلم روح»را در موسیقی پنهان‌ کرده‌اند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.