Skip to main content
فهرست مقالات

هنگام تدریس موسیقی چه باید تدریس کرد (1) (یک عذرخواهی، دو سفر کوتاه، سه تنگنای اخلاقی)

نویسنده:

مترجم:

(3 صفحه - از 25 تا 27)

کلید واژه های ماشینی : موسیقی ،تدریس ،کانن ،تدریس موسیقی ،موسیقیایی ،موزیکولوژی ،نقد پست‌مدرنیستی در زمینه‌های موزیکولوژی ،نقد ،اجتماعی ،کاننهای موسیقی ،نظام‌بخشی موسیقی ،موسیقی‌شناسان ،نقد اجتماعی ،انتقال فرهنگ موسیقیایی ،غربی ،ارزشها ،فرهنگی ،کانن موسیقیایی ،آثار متأخر روندهای آزادی‌بخش موزیکولوژی ،سفر کوتاه ،آرای ،انتقال ،ایجاد و استمرار کاننهای موسیقی ،ایجاد کاننها در اصل ،مشکل ،ارزشهای هنر موسیقی غربی ،اصل بالمن انگیزه اصلی ،تجربه ،مردم ،آموزش

خلاصه ماشینی:

"مطرح شدن سرسام‌آور تئوری نقد پست مدرنیستی در زمینه‌های موزیکولوژی،اتنوموزیکولوژی، مطالعات همجنس گرایی مردانه و زنانه،جریانات فمینیستی و نقد ادبی و فرهنگی و زمینه‌های دیگری که سابق بر این تنها حالتی جنبی برای مطالعه موسیقی برای آنها انگاشته می‌شد نتیجتا هارمونی کانن موسیقیایی مخصوص وفات‌یافتگان، سفیدپوستان و موسیقی اروپایی،ناهمجنس گرایانه و مردانه‌ را به شکلی بارز نمایان ساخت؛در نتیجه کاننهای مخصوص‌ زنان،مردمان غیر غربی و همجنس گرایان زن و مرد(که‌ قسمت کوچکی از این بخش را تشکیل می‌دهند)سرانجام‌ از جهنم غرابت رهایی جستند. اول،کانن به یک سری از آثار اطلاق می‌شود؛ دوم،کانن یک‌سری از ارزشها و معیارهایی است که اصول‌ زیبایی‌شناسانه و فلسفی پایه مردمی را دربر می‌گیرد که‌ موسیقی می‌سازند و آن را تجربه می‌کنند؛و سوم،کانن یا به تعریف دقیق‌تر قاعده‌مند کردن،روند اجتماعی-سیاسی‌ ظریفی را بیان می‌کند که قطعات موسیقی تصنیف‌شده یا اجرا شده توسط موسیقیدانان در لحظات خاص تاریخی و فرهنگی-اجتماعی با کمک آنها و توسط دیگران طبقه‌بندی و کدبندی می‌شوند. ولی آیا الان وقت آن است‌ که این ساختارها را به باد فراموشی بسپاریم و یک‌بار و برای‌ همیشه اذعان کنیم که هیچ درون و برونی وجود ندارد-و تنها تفاوت،وجود دارد؟ چطور است که به دو سفر کوتاه برویم:اولی به شمال‌ هندوستان،جایی که دانیل نیومن( Daniel Neuman ) سیستمی از شکل‌گیری کانن و انتقال آن را مورد بررسی‌ قرار داده است که برای ما هم«آشنا»است و هم«غریب»؛ دومین سفر به بلندیهای کراون در بروکلین است که در آن‌ اعضای زوباویچر هاسیدیک( Zubavitcher Hasidic )سنن‌ موسیقیایی خود را چنان آزادانه و بی‌ادعا منتقل می‌کنند که‌ گویی عقیده محوری خود«قلم روح»را در موسیقی پنهان‌ کرده‌اند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.