Skip to main content
فهرست مقالات

کوارتت

مترجم:

(7 صفحه - از 15 تا 21)

کلید واژه های ماشینی : کوارتت ،موتسارت ،موومان ،تصنیف ،آهنگساز ،هایدن ،ماژور ،کوارتتهای ،کوارتتها ،کوارتتهای هایدن ،کوارتت چهار موومان ،کوارتت در سل مینور ،کوارتتهای هایدن و موتسارت ،مینور ،تصنیف کوارتت ،کوارتت در رماژور اوپوس ،کوارتت تصنیف ،کوارتتهای موتسارت ،اوپوس ،ویولنسل ،موومان دوم ،موومان اول ،کوارتت اوپوس ،ماژور اوپوس ،نخستین کوارتت ،فینال ،کوارتت در رماژور ،سازهای بادی ،کوارتت در سل ،کوارتت دو

خلاصه ماشینی:

"این کوارتت‌ یکی از درباره کوارتت فوره گریس هاروی موسیقی‌شناس‌ می‌نویسد:«شاید هیچ اثری چون این کوارتت در آغاز که حالتی ژرف و فکورانه و پولیفونی زیبا و بخش فوگال‌ آرام دارد،ما را به یاد کوارتتهای بعدی بتهوون می‌اندازد- اسکتوتسوی آن شاد و نشاطآور است و به رغم زیبایی‌ تم اصلی لارگه توی آن اندکی افت پیدا می‌کند و مکثهای‌ زیادی ارائه می‌دارد. Borodine آهنگساز روسی بورودین که خودش را وقف تصنیف موسیقی مجلسی‌ کرده بود،آثار سمبولیک و در اپرا شهرت دارد،شفافیتی‌ که به چهار ساز زهی و سبک لیریک و زیبای خود در کوارتت رماژور ملودی گسترش یافته‌ای عرضه کرد. پرو کوفیف کوارتت دوم در فاماژور اوپوس 92 را دوازده‌ سال بعد تصنیف کرد که ایده‌های ملودیک آن را با الهام از موسیقی فولکلوریک کاباردینو-بالکارا در شرق قفقاز که‌ در 1942 به این دیار سفر کرده بود،نوشته است. mendelsson آهنگساز آلمان مندلسون این کوارتت در سی بمل ماژور را وقتی که فقط بیست سال داشت،تصنیف کرده تا اندازه‌ای یک آداجیوی‌ زهی به نمونه کوارتت هارپ بتهوون آغاز می‌شود و پس‌ از هفت میزان الگرو نون تار دانته سر برمی‌کشد که دو تم‌ عالی از خود بروز می‌دهد:تم اول گویا و پرمعنا و با لحنی‌ پرشور و پرتب و تاب و تم دوم ظریفانه و صلح‌آمیز عرضه‌ می‌شوند. » کوارتت در رماژور 575- K ،کوارتت در سی بمل ماژور (589- (K و کوارتت در فاماژور(590- (K در 1789 سه سال پس از آنکه موتسارت تصمیم به‌ تصنیف کوارتت گرفت،فردریک ویلهلم دوم پادشاه پروس‌ که خود در نواختن ویولنسل آماتور برجسته‌ای بود، موتسارت را واداشت تا چند کوارتت برای سازهای زهی‌ بنویسد تا مورد استفاده‌اش قرار گیرد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.