Skip to main content
فهرست مقالات

استعدادها در شهرستانها می بالند

مصاحبه شونده:

(5 صفحه - از 44 تا 48)

کلید واژه های ماشینی : سنتور، هنر، موسیقی، شهر، استاد، یزد، ناظمی، شهر یزد، چوب، صدای سنتور استاد، هنر سنتورسازی، ساختن سنتور، ساز خوب و خوش‌صدا، صدادهی، تدریس، خوش‌صدا، رضایی، اجراء، دور، شهرهای کوچک‌تر، نوازنده سنتور در گروه موسیقی، استاد ناظمی در شروع کار، استعدادها در شهرستانها، سنتورهای ساختهء استاد، هنر یزد و آموزشگاه، زیبا، خوش‌صدا شدن ساز، درمورد سنتور، خوش‌صدایی ساز، سنتور لاکوک قاعده

خلاصه ماشینی: "در سنین نوجوانی به نغمه سنتور از محضر آقایان:علی شهاب،محمد رضا روحبخش و جواد بطحائی استفاده کرد و دوره‌هایی از ردیف‌نوازی سنتور را در کلاسی که زیر نظر استاد رضا شفیعیان و توسط آقای مسعودی برگزار می‌شد تلمذ کردم‌ و از همان دوران نوجوانی با فراگیری درسهایی از سنتور به کیفیت و اهمیت صدادهی این ساز واقف شدم وبرای‌ رسیدن به صدای مطلوب بارها سنتور خود را عوض کردم‌ تا اینکه بالاخره تصمیم گرفتم شخصا اقدام به ساخت‌ سنتور بکنم. علاقه‌مندانی که شناخت لازم و کافی درمورد سنتور ندارند؛برای تهیه سنتور به چه چیز باید توجه بیشتری‌ داشته باشند و چگونه می‌توانند به کیفیت و ارزش واقعی‌ سنتورها پی ببرند؟ توجه به ریشه‌های تاریخی و تاریخچه کار حائز اهمیت‌ است و این مهم خاص سنتور و سنتورسازی نیست بلکه‌ در رابطه با نوازندگی و دیگر رشته‌های هنری نیز صدق‌ می‌کند. com گذاشتم که می‌گوید:«آقای امیر حمزه رضایی،ساکن یزد، ایشان از موقعی که من سالها پیش که در یزد بودم مدتی‌ با من کار کرده و سنتورهای بسیار ممتازی ساخته!این‌ سنتوری که الساعه جلوی من گذاشته و دارد من را دیوانه‌ می‌کند،می‌خواهم بگویم کمتر از سنتوری که در خانهء من‌ دیده‌اید نیست!» آیا غیراز این صدا،صدای ضبط شده دیگری از ایشان دارید؟ البته؛من ساعتها نوار صدای استاد را دارم. فرزند ایشان آقای بابک تنوری دوره آموزش‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) دف را نزد استادش مسعود حبیبی به پایان رسانده و در آموزشگاه نکیسا همراه با تدریس دف مدیریت آنجا را نیز برعهده دارد ضمن اینکه برای فراگیری ساز عود نزد استاد منصور نریمان به تهران آمد و شد می‌نماید."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.