Skip to main content
فهرست مقالات

گسترش بازار موسیقی جوانان پس از جنگ جهانی دوم

نویسنده:

مترجم:

(5 صفحه - از 8 تا 12)

کلید واژه های ماشینی : موسیقی، جوانان، راک اندرول، گسترش بازار موسیقی جوانان، موسیقی راک اندرول، ضبط، انگلیسی موسیقی راک اندرول، راک اندرو، آمریکا، سفید پوست

خلاصه ماشینی:

"در حالی که تمامی این کالاها،نقش خود را در بیان هویت جمعی جوانان ایفا می‌نمودند،شاخص‌ترین‌ جنبه فرهنگ جوانان در دوره پس از جنگ،موسیقی‌ای‌ بود که به«صدای شخصی»آنان بدل شد:راک اندرول‌ همچون دیگر کالاهای ویژه جوانان،به مدد پیشرفتهای‌ تکنولوژیک سالهای آغازین پس از جنگ جهانی دوم، گسترش بسیار یافت. در حالی که فرید به سرچشمه‌های‌ راک اندرول دل‌بسته بود و مرتبا در «شو»هایش به موسیقی هنرمندان‌ سیاه پوستی چون فتس دامینو و دریفترز می‌پرداخت،دیسک جوکیهای دیگر بر آن بودند تا نسخه‌های ترانه‌هایی از راک‌ اندرول را که هنرمندان سفید پوست اجرا کرده بودند،پخش کنند. در هامبورگ(از شهرهای‌ آلمان غربی)ماشینها را واژگون کردند و در همان حین‌ که پلیس از شلنگهای پرفشار آب برای سرکوب ناآرامیها استفاده می‌کرد،جوانان علائم خیابان و تابلوی مغازه‌ها را تخریب کردند به همین شکل در هلند که نمایش دور ساعت بچرخ ممنوع شده بود،جوانان به قصد احقاق حق‌ خود در تماشای این فیلم به خیابانها ریختند اغتشاشات‌ مشابهی نیز در تورنتو،سیدنی و اوکلند گزارش شد و هر چند در نیوزلند به گفته شوکر،غیر از چندین سانحه‌ کوچک،واکنشهای جوانان نیوزلندی به دور ساعت بچرخ‌ عموما مهار شد. تصویر پرسلی به‌ چنین اغوایی نیروی هرچه بیشتری می‌بخشید،تصویری‌ که سریعا بسیاری از مردان سفید پوست را مجذوب خود ساخت،و اجراهای صحنه‌ای آثارش که به راک اندرول‌ خصلتی تماشایی بخشیده بود،تا آن لحظه برای مخاطبان‌ سفید پوست ناشناخته بود. اولین حضورهای تلویزیونی‌ الویس که شامل نماهایی از چهره مخاطبان نیز بود در عوض به عنوان چارچوب ارجاعی برای دیگر هواداران‌ که در خانه‌های خود از تلویزیون شاهد این اجرا بودند، عمل می‌کرد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.