Skip to main content
فهرست مقالات

پیانو و نقش قطعات آوازی در موسیقی کلاسیک غرب

مترجم:

کلید واژه های ماشینی : آواز ،پیانو ،موسیقی ،قطعات ،تصنیف ،پیانو و نقش قطعات آوازی ،قطعات آوازی در موسیقی کلاسیک ،شعر ،نقش قطعات آوازی در موسیقی ،برامس ،آهنگساز ،فرم ،دوره تصنیف آوازهای شوبرت ،تصنیف آواز ،تک ،آواز سرنوشت اثر برامس ،آوازه‌ای ،آهنگساز آلمانی دوره آوازهای ،فوره ،همراهی ،آوازها و دوره تصنیف آوازهای ،مالر ،شوبرت ،آثار پیانوی برامس ،اتودها ،ارکستر ،هنر ،پیانو اثر شوپن و برامس ،آهنگساز آلمانی ،متن

خلاصه ماشینی:

"پیانو و نقش قطعات آوازی در موسیقی کلاسیک غرب (به تصویر صفحه مراجعه شود) مترجم:همایون نور احمر کوتاه‌ترین کمپوزیسیون برای تک صدا،که معمولا آن را پیانو بر اساس متن شعری همراهی می‌کند،به گونه‌ای تصنیف می‌شود که‌ تا حدی بیش از متن یا شعر،مفهوم پیدا می‌کند. آواز مدرن با بیانی براساس احساسات شخصی و فردی رواج پیدا کرده که تمامی طیفها و محدوده تفکر آدمی را دربرمی‌گیرد،در بیان‌ موسیقی تازگی دارد و تلفیق و ادغام شعر و موسیقی ارائه می‌کند که‌ این خود توجه دقیق را منعکس می‌کند و با نوای ظریف پیانو همراه‌ می‌شود،به گونه‌ای که این همراهی با ملودی آوازی به اوج می‌رسد. «باده گساری»،چهار آواز برای کنترآلتو و ارکستر از مالر با اشعاری‌ از خود او که حاکی از عشق جوانی او به جوآنا ریشتر Richter Johann است،و آوازهای بدون کلام در 48 قطعه برای پیانو اثر مندلسون که در 8 گروه هر کدام شامل 6 قطعه اوپوسهای 19،30، 38،53،67،85،102(1830تا1845)که به فرم و سبک یک‌ آواز و با یک ملودی قابل خواندن و همراهی ساده تصنیف شده‌اند، دیتریش Dietrich دوست برامس درباره اصل و ریشه آواز سرنوشت‌ شاهکار برای کر و ارکستر اپوس 54 می‌گوید: «در تابستان 1871 برامس به برمن Bermen آمد تا با ما در گردش‌ بکند. F. Aptorp آهنگساز آلمانی‌ می‌نویسد:«فرانس بزرگ‌ترین مصنف لید در قرن نوزدهم است که‌ تقریبا با شوبرت،برامس،شومان و هوگوولف در یک رده قرار می‌گیرد و آواز را به اوج قدرت رسانده است و او در تصنیف آثار آوازی سبکی‌ شکوهمند و فرم موسیقیایی ساده‌گونه‌ای دارد و ملودیهایش ویژگی‌ تازه‌ای را ارائه می‌دهد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.