Skip to main content
فهرست مقالات

ری چارلز از زبان خودش (در سال های 1960 - 1930)

مترجم:

(6 صفحه - از 61 تا 66)

کلید واژه های ماشینی : موسیقی، آهنگ، پیانو، کلوب، ضبط، فلوریدا، شروع، قرارداد، پول، فکر

خلاصه ماشینی:

"همین‌طور بلوزی را که توسط مادی واترز بلیند بوی‌ فیلیپس تامپارد و بیگ‌بوی کرادپاجرا می‌شد گوش می‌کردم و البته اگر شبها ایستگاه رادیویی درستی را می‌گرفتید،حتی می‌توانستید موسیقی دوک‌الینگتون،یا«کانت‌بیسی»را هم گوش کنید اما آن حجمی از بلوز را که من آن روزها گوش می‌کردم،اسمش‌ بود که بعد شد ریتم و بلوز و ریتم و بلوز بعدا نامیده شد. به عنوان یک دانش‌آموز،من همیشه موسیقی‌ای را می‌نواختم که‌ کس دیگری نوشته بود و من به این فکر می‌کردم که دوست دارم‌ خودم بنویسم. چارلی برنتلی‌24و مانزی هریس‌25حتی با یک‌ گروه هیل بیلی‌26هم کر کردم‌ که اسمش بروبچه‌های فلوریدا27 بود وقتی با آنها بودم یاد گرفتم که‌ چطور28 yodel بخوانم. من نمی‌دانم که اون چی شنیده بود ولی حتما باید یک‌ چیزی شنیده باشد برای اینکه او کار من رادر سیاتل ضبط کرد و بعد ما را برای ضبط به لوس آنجلس برد. آهنگ«عزیزم بذار دستت‌ را بگیرم»اولین کار بزرگ من‌ بود که از رادیو پخش می‌شد ولیمن قبلا صدای خودم را شنیده‌ بودم آهنگ اولم ضبط شد. واقعا عجیب بود برای‌ اینکه این کمپانیهای ضبط بودند که‌ آن روزها موسیقی ا انتخاب می‌کردند و هنرمندان آن رااجرا می‌کردند و این جوری‌ همه چیز انجام می‌گرفت. من خوش‌شانس‌ بودم که حتی وقتی تازه شروع به کار کردم به‌ کمپانیهایی رفتم که با آنچه که می‌خواستم ضبط کنم‌ مخالفت نمی‌کردند. من از سال 1952 تا 1959 با آتلانتیک بودم و روی تمام آهنگهایی‌ که ضبط کردم کنترل داشتم پس اگر کارهای بدی داشته‌ام یا تصمیم‌ اشتباهی گرفته‌ام باید بگویم که دقیقا تقصیر خودم بوده است. وقتی در مدرسه سنت آگوستین‌ بودم هرگز فکر نمی‌کردم ممکن باشد که به اینجا برسم و این یک‌ داستان دیگر است برای یک زمان دیگر."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.