Skip to main content
فهرست مقالات

راگا، چیزی که به اندیشه ها رنگ می بخشد

نویسنده:

(2 صفحه - از 41 تا 42)

کلید واژه های ماشینی : راگا، موسیقی هندی، راگای، نوازنده، راگاها، شنونده، سیستم، نتهای مورد استفاده راگا، نت تونیک و سایر نتهای، راگای معین ممکن

خلاصه ماشینی:

"موسیقی هند مانند سیستم بین‌المللی دارای دوازده نیم‌پرده‌ می‌باشد،با این تفاوت که بعضی فواصل کوچک‌تر در طول اکتاوتا 22 فاصله نیز افزایش می‌یابد که ممکن است نواخته شوند. استفاده از این فواصل کوچک یا همان میکروتونها به وسیلهء ترکیبی از زینت،کشش و آرایش نتها به دست می‌آید و یک صدای‌ دائمی از نتهای غیرشفاف شخصیت خاص موسیقی هندی را می‌سازد که در هنگام اجرا مرتب به گوش می‌رسد. نتهای‌ دیگر در یک راگا غیر از (Vadi) و (Samvadi),(Anuvadi) یا (Assonants) نامیده می‌شوند و تمام نتهای دیگری که خارج از یک‌ گام معین هستند (Vivadi) یا همان دیسونانت نامیده می‌شوند که‌ نباید در راگایی که به آن تعلق ندارند نواخته شوند. موسیقی هندی‌ براساس کششهای نرم و وقارهای کنترل شده شناخته می‌شود که‌ تنوع نامحدودی از این قارهای و زینها وجود دارد مثل (Kampita) یعنی ارزش، (Ahata) یعنی ساختن بیش‌از یک نت با یک ضربه و (Tiripa) یعنی بیان کردن یک نت از یک جملهء موسیقی که محققان‌ آنها را به روشهای مختلف دسته‌بندی و شماره‌گذاری کرده‌اند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.