Skip to main content
فهرست مقالات

بزرگان موسیقی کلاسیک

مترجم:

(1 صفحه - از 35 تا 35)

کلید واژه های ماشینی : ترمین، بزرگان موسیقی کلاسیک، اپرای، آلمان، تأثیر وبر در موسیقی آلمان، صدای ارکستر وبر، رهبر ارکستر دربار، فیزیک، لنین، آهنگساز، خلق، اختراع، تولید، شهر، اثر، مسکو، الکترونیک، وین، نوازنده ارگ دربار، اختراع سازی الکترونیکی، موسیقی الکترونیک، ساز جدید ترمین خلق، کارل ماریا، کارل ماریاوبر، خلق اپرا، پی‌نوشت، تحقیقات آلوستیک کنسرواتوار مسکو، ساز ترمین، رهبر و پیانیست آلمانی، تولید صداهای عجیبی شبیه

خلاصه ماشینی: "در سال 1811 به مونیخ سفر کرد و در آنجا برای سازهای بادی آثار ارزشمندی را خلق کرد،آن‌گاه به پراگ رفت و به‌ خاطر بداهه‌سازیهای بدیعش در موسیقی،از شهرت فراوانی برخوردار شد. در سال 1922،سازی را که‌ اتروفون‌2می‌نامید،به لنین و پولیت بورو3نشان داد و لنین دستور داد بلافاصله ششصد دستگاه از آن ساخته شود ترمین از همان ابتدا تصمیم گرفت ساز خود را به دست‌ موسیقیدانهای جدی بدهد و در سال 1924 این ساز در اولین اثر سمفونیک به نام‌ سمفونیک میستری‌4اثر آندری پاسچنکف‌5و با اجرای ارکستر فیلارمونیک لنینگراد و تک‌نوازی ترمین،به کار گرفته شد. آثار شناخته‌شده‌تر از این آثار،موسیقی فیلمهای بی‌شمار سالهای‌ 1940 و 1950 هستند که در آنها از ترمین برای تولید صداهای عجیبی شبیه به آنچه‌ که در فیلمهای تعطیلات گم شده اثر بیلی وایلدر12(1945،توسط میکلوس روژا)13، افسون شده اثر آلفرد هیچکاک‌14(1945،همچنین توسط روژا)،روزی که زمین آرام‌ گرفت اثر رابرت وایز15(1951،توسط برنارد هرمن‌16)به کار رفته،استفاده شده است. از سال 1987،بار دیگر،غرب او را کشف کرد و توانست در جشنواره‌های موسیقی الکترونیک در سوئد،فرانسه و آمریکا با ساز ترمین برنامه‌هایی را اجرا کند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.