خلاصه ماشینی:
"باوهاس (به تصویر صفحه مراجعه شود) مارسل بروئر،هنرجوی مدرسه باوهاس (به تصویر صفحه مراجعه شود) «مدرسهی معماری و هنرهای کاربردی»که به تدریج طی دههی 0291 به مرکز طراحی مدرن آلمان بدل شد و نقشی مهم و اساسی در تثبیت روابط بین طراحی و فنون صنعتی ایفا کرد، «باوهاس»1نام داشت.
در سال 3291، گروپیوس این اندیشه را-که بعدها به (به تصویر صفحه مراجعه شود) هادی خاوری کانون نظریهی باهاوس بدل شد-مطرح کرد که وجود«صنعتگر-طراح»برای صنایع متکی به تولید انبوه،حائز اهمیت زیادی است.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) اگر چه این اندیشه در مورد معماری و طراحی مصداق داشت،ولی مدرسین مدرسه در روزهای نخست اکثرا نقاش بودند؛از جمله نقاشان بزرگی چون پلکله و کاندینسکی.
به دنبال انحلال مدرسه و یا مهاجرت مدرسین و معلمین مدرسه به دیگر نقاط دنیا،اندیشههای باهاوس به بسیاری از کشورها انتقال یافت و تأثیری ماندگار بر آموزش هنر در سرتاسر دنیای غرب نهاد."