Skip to main content
فهرست مقالات

این سرازیری از کجا شروع شد؟ (افت تحصیلی و راهکارهای کاهش آن)

نویسنده:

(6 صفحه - از 4 تا 9)

کلید واژه های ماشینی : دانش‌آموزان، مدرسه، معلم، کلاس درس، کلاس، مشاوران مدرسه، خانواده، افت تحصیلی، شغل، والدین، پیشرفت تحصیلی، عوامل، مهارت‌های، شکست تحصیلی، دلایل افت و شکست دانش‌آموزان، موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان تأثیر، پیشرفت تحصیلی دانش‌آموز تأثیر، تجربه‌های تحصیلی دانش‌آموزان تأثیر، نظام آموزشی، تجربه، عملکرد، ارتباط، کار، تأثیر، تحصیلی دانش‌آموزان تأثیر، تحصیلی دانش‌آموزان، بیشتری شکست تحصیلی، پیشرفت تحصیلی تأثیرتحصیلی تأثیر، مدارس و کلاس‌های درس، موفقیت تحصیلی

خلاصه ماشینی: "1 عوامل مربوط به دانش‌آموز الف)مشکلات تحصیلی به چند عامل ذاتی در دانش‌آموز باز ما دانش‌آموزان را به مدرسه فرا می‌خوانیم تا بهآنان،دانایی و توانایی بیاموزیم و بی‌آن کهبخواهیم و بدانیم،امکان زندگی کردن را ازآنان می‌گیریم می‌گردد. و انگیزه‌ای برای انجام دادن کاری نداشته باشند یا اینکهارزش و باور آنان دربارۀ مدرسه و کار،تحت تأثیر ارزشی باشد کهخانواده برای این عوامل قایل است. ارتباط بین این عوامل به اندازه‌ای است که دیده می‌شوددانش‌آموزانی که از نظر تحصیلی موفق‌اند،در ارتباطات بینشخصی خود تعارض نداشته‌اند و برای معلم و همکلاسان جذابیتبیشتری دارند. ث)دانش‌آموزانی که تأخیر دارند یا از کلاس غیبت می‌کنند،احتمال بیشتری دارد که شکست تحصیلی را تجربه کنند(عامل تأخیردر ورود و غیبت از مدرسه در دانش‌آموزان به طور آشکاری شکستتحصیلی تأثیر می‌گذارد). برنامه‌های ویژه مدرسه مانند کمکبه دانش‌آموزان بعد از کلاس،وجود معلم خصوصی،مداخله‌هاییدر نظام آموزش مهارت‌های اجتماعی،خدمات مشاوره‌ای درمدرسه و آزمون‌های مهارت برای اندازه‌گیری موفقیت تحصیلی،زمینه‌ای ایجاد می‌کند که در آن،دانش‌آموز در تحصیل موفقیتبیشتری کسب می‌کند. دانش‌آموزان که جو مدرسه را خشونت‌آمیز و غیر قابل تحملمی‌دانند و دانش‌آموزانی که احساس می‌کنند در مدرسه جاییندارند،از نظر روانی و جسمانی از مدرسه جدا می‌شوند و نتیجۀاین امر،کاهش پیشرفت تحصیلی و بالا رفتن درصد ترک تحصیلدانش‌آموزان است. مشاوران می‌توانند بادرگیر کردن دانش‌آموزان در فعالیت‌های فردی و گروهی به آنان یاریدهند برای خود اهداف تحصیلی و فردی تعیین کنند. این مدارس،سیاست آموزشی خاصی برای رشد تحصیلی و فردی شکست تحصیلی و گرفتن نمرۀ مردودی در یک کلاس،مانندهر نتیجه‌ی دیگری،از عوامل و دلایل مرکب و مرتبطی تشکیلشده است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.