Skip to main content
فهرست مقالات

او با من چکار دارد؟ (بررسی علل مراجعه ی کم تر دانش آموزان به مشاوران)

نویسنده:

(6 صفحه - از 42 تا 47)

کلید واژه های ماشینی : مراجعه‌ی کم‌تر دانش‌آموزان به مشاوران ،مشاوران ،دانش‌آموزان ،دانش‌آموزان علت مراجعه‌ی کم‌ترشان ،مشاوره ،مدرسه ،علت مراجعه‌ی کم‌تر به مشاوران ،علل مراجعه‌ی کم ،بررسی علل مراجعه‌ی کم ،مشاوران مدرسه ،کم‌تر دانش‌آموزان به مشاوران مدرسه ،تر دانش‌آموزان ،مراجعه‌ی کم‌تر دانش‌آموزن به مشاوران ،مراجعه‌ی کم تر دانش‌آموزان ،عوامل محیط مدرسه ،روانی ،مراجعه‌ی دانش‌آموزان به مشاوران ،عوامل مربوط به مشاوران ،وظایف ،احتمال ،مشاوران مدرسه بیش ،وظایف مسؤلیت‌های مشاوران مدرسه‌ها ،مشکلات ،عوامل ،تحقیق ،مشاوران به عوامل محیط ،انتخاب ،عوامل مؤثر در مراجعه‌ی دانش‌آموزان ،کارکنان مدرسه ،مشاور نشانه‌ی ضعف دانش‌آموز

خلاصه ماشینی:

"یافته‌ها سؤال پژوهشی اول:«آیا علت مراجعه‌ی کم‌تر دانش‌آموزان‌ به مشاوران،با عوامل مربوط به مشاوران در ارتباط است؟» جدول 1 توزیع فراوانی،درصد و نمره‌ی z مربوط به سؤال پژوهشی اول‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) مطابق جدول 1،در سطح اطمینان 95 درصد (05/0 a)،چون احتمال مشاهده شده کوچک‌تر از احتمال‌ آزمون است،پس فرض خلاف رد و فرض صفر تأئید می‌شود; یعنی علت مراجعه‌ی کم‌تر دانش‌آموزان به مشاوران،با عوامل‌ مربوط به مشاوران در ارتباط نیست. سؤال پژوهشی دوم:«آیا علت مراجعه‌ی کم‌تر دانش‌آموزان‌ به مشاوران،مربوط به خود دانش‌آموزان است؟» جدول 2 توزیع فراوانی،درصد و نمره‌ی z مربوط به سؤال پژوهشی دوم‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) مطابق جدول 2،در سطح اطمینان 95 درصد (05/0 a)،چون احتمال مشاهده شده بزرگ‌تر از احتمال‌ آزمون است،پس فرض صفر رد و فرض خلاف تأئید می‌شود; یعنی علت مراجعه‌ی کم‌تر دانش‌آموزان به مشاوران مربوط به‌ خود دانش‌آموزان است. توزیع فراوانی،درصد و نمره‌ی z مربوط به سؤال پژوهشی سوم‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) مطابق جدول 3،در سطح اطمینان 95 درصد (05/0 a)،چون احتمال مشاهده شده کوچک‌تر از احتمال‌ آزمون است،پس فرض صفر تأئید و فرض خلاف رد می‌شود; یعنی علت مراجعه‌ی کم‌تر دانش‌آموزان به مشاوران به عوامل‌ محیط مدرسه مربوط نیست. نتیجه‌گیری نهایی و پیشنهادات پس علت مراجعه‌ی کم‌تر یا مراجعه نکردن دانش‌آموزان‌ به مشاوران مربوط به خود دانش‌آموزان است و این علت را هم می‌توان در این عوامل خلاصه کرد:ناآشنایی با وظایف، مسؤولیت‌ها و خدمات مشاوره و راهنمایی;نداشتن وقت‌ کافی برای مراجعه به مشاور;داشتن این استنباط که مراجعه‌ به مشاور نشانه‌ی ضعف دانش‌آموز است;پائین بودن اعتماد به‌نفس دانش‌آموزان;حل مسائل و مشکلات شخصی، اخلاقی،روانی و..."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.