Skip to main content
فهرست مقالات

معلمی که به زبان مردمش سخن می گفت

نویسنده:

(1 صفحه - از 3 تا 3)

کلید واژه های ماشینی : معلمی ،زبان مردمش سخن ،علم ،تعلیم و تربیت ،مشاوره ،پیامبر ،زبان مردمش سخن سخن ،انسان ،فرهنگ ،مشاوره فرایندی علمی و همگانی ،مشاوره و روان‌درمانی ،دین ،متافیزیکی ،رنگ‌های ،رشد ،تربیت از علم تغذیه ،فرهنگ تغذیه ،فرایند پیامبری مشارکت ،تغییر ،رشد انسان وابسته ،مشارکت در فراینر رشد ،فرهنگ و نظام ارزشی ،علوم انسانی ،مهم‌ترین مأموریت پیامبر ،تعیین نسبت علم و دین ،به زبان ،تغییر انسان ،درصد تغییر ،مشاوره و فرهنگ ،معرفتی درون فرهنگ

خلاصه ماشینی:

"همان‌طور که تربیت از علم تغذیه می‌کند و متکی بر فرهنگ و نظام ارزشی‌ خاصی است،مشاوره و روان درمانی نیز با مداخله در نظام‌ ترجیح‌های هستی شناختی،معرفت شناسانه و ارزش‌های‌ پذیرفته شده‌ی افراد،به تغییر انسان کمک می‌کند. در این میان،علوم و معارفی که درصد تغییر بر می‌آیند،آشکارا از عرصه‌ی علم فراتر می‌روند و قلمرو تعلیم و تربیت می گذارند و پیامبری می‌کنند. مشارکت در فراینر رشد انسان وابسته به ملاحظات متعددی‌ است؛این که:ماهیت انسان را چگونه تعیین به می‌کنیم؟جایگاه انسان‌ را در هستی چگونه و در کجا تعیین می‌کنیم؟سعادت انسان را در چه‌ می‌بینیم و او را به کدام آرمان و هدف راهنمایی می‌کنیم و چرا؟ کسی که انسان را جعبه‌ای میان تهی می‌داند،او را به گونه‌ای‌ بغییر می‌دهد،و آن کس که آدمی را مفطور به فطرت الهی نی‌داند، با او به گونه‌ای متفاوت رفتا می‌کند. در هر حال،اگر قرار است که‌ ما نیز معلم باشیم و در فرایند پیامبری مشارکت کنیم،ضرورت دارد که پیامبر بزرگ خویش الگو بگیریم."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.